Landing page - czyli sposób na skuteczną sprzedaż

Robert Marczak, takaoto.pro
opublikowano: 22-02-2021, 10:31

Sprzedajesz w internecie? A może dopiero planujesz sprzedaż online? Jeżeli nie chcesz przepalać budżetów marketingowych, musisz zadbać o skuteczną stronę docelową. Dowiedź się, czym jest, oraz jak powinien być zbudowany landing page.

Co to jest landing page?

Strona docelowa odgrywa kluczową rolę w pozyskiwaniu klientów. Odbiorca trafia na tę stronę po kliknięciu komunikatu reklamowego np. reklamy na portalu społecznościowych lub reklamy Google Ads. W odróżnieniu od Twojej strony firmowej landing page realizuje tylko jeden, precyzyjnie określony cel biznesowy firmy, np. zakup konkretnej usługi lub produkty. Ale samo wejście na stronę, nie gwarantuje jeszcze sprzedaży. Co zatem należy wiedzieć o landing page, aby prowadzone kampanie marketingowe, dostarczały klientów?

Robert Marczak
Robert Marczak
doświadczony marketer specjalizujący w optymalizacji procesów lead generation oraz inbound marketingu; konsultant w takaoto.pro - butikowej agencji SEO.
GRZESIEKKOGUT.PL

Dobrze przemyślany landing page to wypadkowa odpowiedniego połączenia kilku składowych: wartości oferowanej klientom, dostarczonych treści, designu oraz aspektów technicznych. Każdy z tych elementów ma duże znaczenie i trzeba poświęcić mu odpowiednio dużo uwagi.

Zbagatelizowanie treści na landing page’u lub potraktowanie designu po macoszemu może zaważyć na sukcesie kampanii marketingowej. Warto stosować się do zasad UX, a więc pamiętać o hierarchii elementów, przemyśleć wybór fontów i kolorów oraz położyć nacisk na dopasowanie strony do urządzeń mobilnych.

Oferowana wartość

W jaki sposób twój produkt lub usługa rozwiązują problemy klientów? Czym wyróżniasz się na tle konkurencji? Jak możesz przekonać klienta do skorzystania z twojej oferty? Odpowiedź na te pytania jest kluczowa zarówno na etapie projektowania strony docelowej, jak i przy tworzeniu komunikatu reklamowego.

Statystycznie tylko dwóch na dziesięciu odwiedzających przeczyta coś więcej niż treść reklamy i nagłówek na stronie docelowej. Dlatego zadbaj o precyzyjne wskazanie pożądanej wartości – precyzyjnie zakomunikuj na stronie to, co sprawiło, że odbiorca zainteresował się komunikatem reklamowym. Dzięki temu masz dużą szansę, że odwiedzający skonwertuje.

Jak tworzyć teksty na stronie docelowej?

Tworząc treści, pamiętaj, aby posługiwać się językiem korzyści. Innymi słowy, pisz tak, aby odbiorca mógł odczuć korzyść, którą osiągnie, jeśli wybierze Twój produkt. Twoje teksty muszą odpowiadać na pytanie: „jak poprawi się życie odbiorcy, gdy zakupi dany produkt (lub usługę)?”.

Skup się na tym, co najważniejsze z perspektywy odbiorcy. Umieść jedynie te informacje, które są niezbędne do realizacji celu strony docelowej. Wszelkie elementy, które odciągają uwagę odbiorcy od realizacji celu, będą skutkować obniżeniem konwersji, czyli mniejszą liczbą pozyskanych klientów. Zastanów się, jakie informacje muszą się pojawić, aby wzmocnić oferowaną wartość i zachęcić odbiorcę do realizacji celu strony.

Wygląd strony docelowej

Przygotuj stronę, która pozwoli sprawnie przejść proces i wypełnić formularz lub sfinalizować sprzedaż. Unikaj kreacji, które rozproszą uwagę odbiorcy. Wygląd i rozmieszczenie elementów na stronie docelowej ma kierować odbiorcę do realizacji celu strony. Odpowiednio dobrana grafika jest również czynnikiem, który wspiera zainteresowanie i sprzedaż. Dlatego pamiętaj, że elementy graficzne muszą nawiązywać do oferty lub prezentowanych korzyści z niej wynikających.

Diabeł tkwi w szczegółach

Przemyślana grafika, doskonałej jakości teksty i prosta struktura strony mogą okazać się niewystarczające, jeżeli w warstwie technicznej Twój landing page kuleje. Do najczęstszych problemów należy brak certyfikatu SSL, niedopasowanie do urządzeń mobilnych czy błędy związane z działaniem przycisków i formularzy.

Jeśli zbierasz dane z formularza na stronie, upewnij się, że landing page ma ważny certyfikat SSL, w innym przypadku przeglądarki internetowe oznaczą stronę jako niebezpieczną, co może odbić się na liczbie odwiedzających. Kolejnym dużym problemem jest brak strony dopasowanej do urządzeń mobilnych. Nim rozpoczniesz działania reklamowe, zadbaj o przyjazny wygląd strony na smartfonach. Jest to źródło ruchu, które nierzadko stanowi 75% całego ruchu na stronie.

Jeżeli chcesz otrzymać listę kontrolną, która usprawni proces tworzenia stron docelowych, pozwoli wyeliminować błędy techniczne, a także dowiedzieć się więcej o projektowaniu landing pages, odwiedź moją stronę: https://marczak.me/efektywny-landing-page/

Autor: Robert Marczak - doświadczony marketer specjalizujący w optymalizacji procesów lead generation oraz inbound marketingu; konsultant w takaoto.pro - butikowej agencji SEO.

Weź udział w webinarze prowadzonym przez autora artykułu >>

© ℗
Rozpowszechnianie niniejszego artykułu możliwe jest tylko i wyłącznie zgodnie z postanowieniami „Regulaminu korzystania z artykułów prasowych” i po wcześniejszym uiszczeniu należności, zgodnie z cennikiem.

Polecane