Czytasz dzięki

Lego radzi sobie dobrze na kurczącym się rynku zabawek

opublikowano: 04-03-2020, 12:14

Duński producent zabawek, koncern Lego choć odczuwa spowolnienie na rynku, poradził sobie w 2019 r. lepiej od największych konkurentów, donosi Reuters.

Producent najbardziej popularnych klocków na świecie powrócił do formy, po tym jak w 2017 r. doszło do zatrzymania dwucyfrowej dynamiki wzrostu sprzedaży. 

Zobacz więcej

Klocki Lego

Bloomberg

W ubiegłym roku przychody koncernu zwiększyły się o 6 proc. osiągając wartość 38,5 mld koron duńskich (5,7 mld USD). Rok wcześniej wzrost był o połowę mniejszy.

W przypadku dwóch największych rywali, koncern Mattel odnotował „płaską” roczną sprzedaż, zaś Hasbro jej wzrost o 3 proc.

Zysk netto Lego wzrósł w minionym roku jednak jedynie o 2,8 proc. do 8,3 mld DKK, co tłumaczone jest m.in. wzrostem wydatków, o 8,2 proc.

Lego szacuje, że globalny rynek zabawek skurczył się w zeszłym roku o 3 proc.. Koncern jednak zwiększył sprzedaż na wszystkich swoich głównych rynkach, w tym odnotował silny dwucyfrowy wzrost w Chinach.

Firma, która ma 570 sklepów na całym świecie, ponad dwukrotnie zwiększyła liczbę placówek w Chinach do 140. W tym roku ma ich być już 220.

© ℗
Rozpowszechnianie niniejszego artykułu możliwe jest tylko i wyłącznie zgodnie z postanowieniami „Regulaminu korzystania z artykułów prasowych” i po wcześniejszym uiszczeniu należności, zgodnie z cennikiem.

Podpis: Tadeusz Stasiuk

Polecane