Lekarze.pl wylicytowane za 135 tys. zł

Karol Jedliński
28-09-2009, 00:00

Domeny w kryzysie nie tanieją. Podczas licytacji w hotelu Marriott inwestorzy wydali na nie prawie 320 tys. zł.

Domeny w kryzysie nie tanieją. Podczas licytacji w hotelu Marriott inwestorzy wydali na nie prawie 320 tys. zł.

Rekordowe 319 tys. zł w kilkadziesiąt minut wydali inwestorzy domenowi biorący udział w aukcji podczas MeetDomainers, czyli corocznego spotkania branży w warszawskim Hotelu Marriott. Królem zakupów, podobnie jak przed rokiem, został Frederick Schiwek. Austriak, współzałożyciel funduszu Domain Invest, upodobał sobie nazwy internetowe z końcówką pl.

— Kupuję tylko pewne domeny. Za pewne pieniądze — mówił przed aukcją, po czym te słowa potwierdził.

Mały kryzys

Jako jedna z pierwszych licytowana była nazwa lekarze.pl. Cena minimalna: 100 tys. zł. I od razu bomba — po krótkiej walce wygrał Schiwek sumą 135 tys. zł. Jak się później okazało, była to najwyższa wylicytowana kwota i jedyny "gruby" zakup Schiwka, w którym musiał podbijać stawkę.

Resztę obiecujących nazw, takich jak informatyka.pl, liga.pl czy spawarki.pl oraz frezarki.pl Schiwek nabył po cenie wywoławczej. W kuluarach mówiło się, że ta aukcja pokazała też jej największego wygranego. Domenę lekarze. pl miał kupić kilka lat wcześniej Theo Góral, legenda domeniarzy. Za 20 tys. zł.

— Kryzys. Mało licytujących z kasą, wszyscy czają się licząc na okazje albo tylko sprzedają — przyznał w trakcie aukcji jeden z domeniarzy.

Chwilę później przegrał walkę o windykacje.pl, które ostatecznie zmieniły właściciela za 5,6tys. zł. Aukcja startowała od złotówki.

— No, może jeszcze nie jest tak źle — krygował się narzekalski.

Żona i helikoptery

Humor uczestnikom spotkania poprawiła kolejna transakcja. Gitary.pl poszły za 15 tys. zł. Domeny z końcówką eu nie miały wielu zwolenników. Skwapliwie korzystał na tym znany fan.eu, czyli Daniel Dryzek, gospodarz MeetDomainers. Nabył Niemcy.eu za 1,6 tys. zł, a zdjecia.eu za 2 tys. zł. Walki nie było.

Bitwa rozgorzała nieoczekiwanie o nazwę turkey.pl. Skończyło się na 3 tys. zł.

— Szok. Za takie coś? — wymsknęło się jednemu z przegranych.

Nabywców nie znalazły drogeria.pl wystawiona za 123 tys. zł czy mama.pl za 100 tys. zł. Chętnych nie było też na watykan.pl (wystawiony za 6 tys. zł), aukcja.pl (100 tys. zł), jak i lofty.pl (15 tys. zł).

Oklaski zebrały helikoptery.pl, sprzedane za 5,6 tys. zł. Poszły by pewnie za dużo więcej, gdyby nie... kobieta.

— Przelicytowałbym, ale żona mi nie pozwoliła — zżymał się jeden z domeniarzy.

Nie chciał potwierdzić, czy żona ma na imię Recesja.

Karol Jedliński

© ℗
Rozpowszechnianie niniejszego artykułu możliwe jest tylko i wyłącznie zgodnie z postanowieniami „Regulaminu korzystania z artykułów prasowych” i po wcześniejszym uiszczeniu należności, zgodnie z cennikiem.

Podpis: Karol Jedliński

Być może zainteresuje Cię też:

Polecane

Inspiracje Pulsu Biznesu

Tematy

Puls Biznesu

Puls Inwestora / Lekarze.pl wylicytowane za 135 tys. zł