Lepiej mieć czy używać

MK
opublikowano: 05-12-2011, 09:01

Serwerownie przyszłości będą większe i bardziej wyrafinowane technologicznie niż te, które znamy dzisiaj. Tyle że nie każda firma będzie chciała inwestować we własne centrum przetwarzania danych.

Z dostępnych badań wynika, że w roku 2020 nadal ponad połowa rozwiązań do przechowywania informacji będzie sprzedawana klientom końcowym. Wśród nich będą największe firmy sektora telekomunikacyjnego, finansowego, usługowego i energetycznego. Dla nich skala informacji, którą zechcą operować, i przewaga konkurencyjna, którą dzięki tej skali mogą osiągnąć, będzie uzasadniała inwestowanie we własne centra przetwarzania danych. Wiele przedsiębiorstw, zwłaszcza niewielkich, które o serwerowniach z prawdziwego zdarzenia dziś mogą tylko pomarzyć, będzie w coraz większym stopniu korzystać z możliwości, jakie daje przetwarzanie w chmurze. Zalety korzystania z aplikacji w tym modelu to przede wszystkim: wzrost elastyczności działania, większa efektywność, szybkość wprowadzania nowości na rynek, możliwość błyskawicznej reorganizacji procesów, automatyzacja, niższe koszty, skalowalność i współdzielenie zasobów. Z myślą o potrzebach takich firm powstają kolejne przedsięwzięcia w sektorze dostawców usług informatycznych, a dotychczasowi liderzy rynku również mocno inwestują, w tym w serwerownie nowej generacji. Dostępne obecnie technologie i upowszechnianie się szybkiego internetu sprawiają, że kupowanie IT w modelu usługowym (SaaS, PaaS, IaaS) będzie coraz popularniejsze.

Bloomberg
Bloomberg
None
None

KOMENTARZ

PAWEŁ TOKARSKI

dyrektor techniczny w firmie EMC

Opowieści z arkusza zleceń
Newsletter autorski Kamila Kosińskiego
ZAPISZ MNIE
×
Opowieści z arkusza zleceń
autor: Kamil Kosiński
Wysyłany raz w miesiącu
Kamil Kosiński
Newsletter z autorskim podsumowaniem najciekawszych informacji z warszawskiej giełdy.
ZAPISZ MNIE
Administratorem Pani/a danych osobowych będzie Bonnier Business (Polska) Sp. z o. o. (dalej: my). Adres: ul. Kijowska 1, 03-738 Warszawa. Administratorem Pani/a danych osobowych będzie Bonnier Business (Polska) Sp. z o. o. (dalej: my). Adres: ul. Kijowska 1, 03-738 Warszawa. Nasz telefon kontaktowy to: +48 22 333 99 99. Nasz adres e-mail to: rodo@bonnier.pl. W naszej spółce mamy powołanego Inspektora Ochrony Danych, adres korespondencyjny: ul. Ludwika Narbutta 22 lok. 23, 02-541 Warszawa, e-mail: iod@bonnier.pl. Będziemy przetwarzać Pani/a dane osobowe by wysyłać do Pani/a nasze newslettery. Podstawą prawną przetwarzania będzie wyrażona przez Panią/Pana zgoda oraz nasz „prawnie uzasadniony interes”, który mamy w tym by przedstawiać Pani/u, jako naszemu klientowi, inne nasze oferty. Jeśli to będzie konieczne byśmy mogli wykonywać nasze usługi, Pani/a dane osobowe będą mogły być przekazywane następującym grupom osób: 1) naszym pracownikom lub współpracownikom na podstawie odrębnego upoważnienia, 2) podmiotom, którym zlecimy wykonywanie czynności przetwarzania danych, 3) innym odbiorcom np. kurierom, spółkom z naszej grupy kapitałowej, urzędom skarbowym. Pani/a dane osobowe będą przetwarzane do czasu wycofania wyrażonej zgody. Ma Pani/Pan prawo do: 1) żądania dostępu do treści danych osobowych, 2) ich sprostowania, 3) usunięcia, 4) ograniczenia przetwarzania, 5) przenoszenia danych, 6) wniesienia sprzeciwu wobec przetwarzania oraz 7) cofnięcia zgody (w przypadku jej wcześniejszego wyrażenia) w dowolnym momencie, a także 8) wniesienia skargi do organu nadzorczego (Prezesa Urzędu Ochrony Danych Osobowych). Podanie danych osobowych warunkuje zapisanie się na newsletter. Jest dobrowolne, ale ich niepodanie wykluczy możliwość świadczenia usługi. Pani/Pana dane osobowe mogą być przetwarzane w sposób zautomatyzowany, w tym również w formie profilowania. Zautomatyzowane podejmowanie decyzji będzie się odbywało przy wykorzystaniu adekwatnych, statystycznych procedur. Celem takiego przetwarzania będzie wyłącznie optymalizacja kierowanej do Pani/Pana oferty naszych produktów lub usług.
© ℗
Rozpowszechnianie niniejszego artykułu możliwe jest tylko i wyłącznie zgodnie z postanowieniami „Regulaminu korzystania z artykułów prasowych” i po wcześniejszym uiszczeniu należności, zgodnie z cennikiem.

Podpis: MK

Polecane