Lexmark poprawia rentowność

RB, BLOOMBERG
opublikowano: 23-07-2008, 00:00

Drugi pod względem wielkości producent drukarek w Stanach Zjednoczonych zwiększył zysk w II kw. o 30 proc. To zasługa mniejszych kosztów oraz rosnącego popytu wśród klientów biznesowych. Zysk netto urósł do 83,7 mln USD, wobec 64,2 mln USD przed rokiem. Spadła jednak sprzedaż o 5,7 proc., do 1,14 mld USD.

W ubiegłym roku Paul Curlander, szef Lexmarka, obciął liczbę etatów o 1100, co miało zagwarantować zmniejszenie dystansu do Hewlett-Packard, największego gracza na rynku. Ponadto, aby zwiększyć rentowność, postanowił zredukować uzależnienie koncernu od sprzedaży drukarek atramentowych na korzyść m.in. laserowych.

Od początku roku notowania Lexmarka na giełdzie w Nowym Jorku zniżkowały o 2,9 proc.

© ℗
Rozpowszechnianie niniejszego artykułu możliwe jest tylko i wyłącznie zgodnie z postanowieniami „Regulaminu korzystania z artykułów prasowych” i po wcześniejszym uiszczeniu należności, zgodnie z cennikiem.

Podpis: RB, BLOOMBERG

Polecane

Inspiracje Pulsu Biznesu

Tematy