Liberalizacja zmieniła rynek IT

Grzegorz Rogaliński
opublikowano: 26-09-2007, 00:00

Grzegorz Rogaliński

prezes SAP Polska

Przedsiębiorstwa energetyczne znalazły się w nowej dla siebie sytuacji, ponieważ muszą większą wagę przykładać do utrzymania obecnych i pozyskania nowych klientów.

Z uwagi na to, że jest to branża, w której produkt dostarczany przez wielu dostawców jest w zasadzie taki sam, przewagę konkurencyjną osiągnąć można wyłącznie poprzez wyższą jakość usług dodatkowych. Żeby stworzyć spójną strategię obsługi klienta, przedsiębiorstwa energetyczne muszą zadbać przede wszystkim o to, by efektywnie i skutecznie zarządzać swoimi zasobami.

Dlatego też, w obliczu deregulacji rynku dostawców energii możemy spodziewać się, że znaczna większość organizacji działających w tym sektorze zdecyduje się zainwestować w zintegrowane rozwiązanie klasy ERP. Wśród przedsiębiorstw, które już korzystają z tego typu rozwiązań, przewidujemy wzrost zainteresowania systemami klasy CRM. Ich wdrożenie umożliwi tym instytucjom lepsze kontrolowanie kontaktów z klientami, analizowanie kosztów zdobywania i utrzymywania klientów i dokonywanie prognoz wydatków.

Im szybciej dane przedsiębiorstwo zrozumie, że wdrożenie tego typu rozwiązań jest niezbędne, tym wcześniej będzie mogło rozpocząć zdobywanie mocnej pozycji na nowym, zderegulowanym rynku.

© ℗
Rozpowszechnianie niniejszego artykułu możliwe jest tylko i wyłącznie zgodnie z postanowieniami „Regulaminu korzystania z artykułów prasowych” i po wcześniejszym uiszczeniu należności, zgodnie z cennikiem.

Podpis: Grzegorz Rogaliński

Polecane

Inspiracje Pulsu Biznesu