Liberty Group jeszcze w tym tygodniu na NewConnect

PAP
opublikowano: 27-11-2007, 15:07

Liberty Group jeszcze w tym tygodniu chce zadebiutować na alternatywnym rynku warszawskiej giełdy - NewConnect - poinformował na wtorkowym spotkaniu z dziennikarzami prezes Liberty Group Robert Niczewski.

Liberty Group będzie pierwszą polską spółką z branży PR, która wejdzie na rynek publiczny. Będzie również pierwszą notowaną na rynku kapitałowym spółką PR w tej części Europy - poinformował Niczewski.

Do inwestorów, zarówno instytucjonalnych, jak i indywidualnych zostanie skierowana połowa akcji posiadanych przez obecnych inwestorów finansowych - Capital Partners i Citi Group Invest, którzy dysponują obecnie łącznie pakietem 65 proc. akcji. Pozostałe akcje należą do Niczewskiego (30 proc) i Domu Maklerskiego Capital Partners (5 proc). Te akcje przynajmniej przez rok nie będą sprzedawane.

Liberty Group rozważa przejęcia na rynku PR - chodzi o 1-2 spółki, których przychody wynoszą od 1 do 3 mln zł rocznie. Mają one uzupełniać dotychczasową działalność. W związku z tymi przejęciami spółka może w przyszłym roku przeprowadzić ofertę publiczną na New Connect na sfinansowanie tych transakcji.

W 2009 r. spółka nie wyklucza przeniesienia notowań i debiutu na GPW.

"W ciągu półtora roku chcemy nabrać masy krytycznej, zostać podmiotem wiarygodnym, ze znanym akcjonariatem. Dopiero wówczas zapadnie decyzja o współpracy z partnerem zagranicznym lub o przejęciu" - dodał Niczewski.

W 2007 r. ok. 65 proc. przychodów Libery Group pochodzi z usług PR dla firm, 25 proc. przychodów - z obsługi spółek wchodzących na giełdę, zaś 10 proc. - z zarządzania sytuacjami kryzysowymi.

Liberty Group planuje osiągnięcie 2,6 mln zł przychodów na koniec br. i ok. 650 tys. zł zysku netto. W 2008 r. spółka szacuje, że przychody wzrosną do 2,7 mln zł, a zysk netto do 700 tys. zł. W 2006 r. przychody wyniosły 2,3 mln zł, a zysk netto wyniósł 615 tys. zł.

Na polskim rynku PR jest ok. 300 podmiotów, z czego ok. 30 to firmy liczące się w branży. Niczewski podkreślił, że debiut na NewConnect będzie pierwszą możliwością wyceny firmy z branży przez rynek, a nie w prywatnych transakcjach.

Niczewski podkreślił, że polski rynek PR rośnie szybciej niż rynek reklamowy. W przypadku firm PR roczny wzrost wynosi 25 proc., firmy reklamowe - ok. 9 proc. rocznie.

Liberty Group obecnie świadczy usługi dla takich firm jak: Hawe, Bakalland, E-Muzyka, GTI, Brown-Forman Polska, Intralot, Check Point Software Technologies, Podróże TV, Carisma Entertainment Group.

Obecni większościowi akcjonariusze Liberty Group to: Capital Partners, City Group Invest oraz Dom Maklerski Capital Partners, którzy łącznie nabyli 70 proc. akcji spółki. Giełdowy fundusz Capital Partners wydał w październiku br. 1,8 mln zł za 30 proc. akcji Liberty Group.

(PAP)

 

Zdrowy Biznes
Bądź na bieżąco z informacjami dotyczącymi wpływu pandemii koronawirusa na biznes oraz programów pomocowych
ZAPISZ MNIE
×
Zdrowy Biznes
autor: Katarzyna Latek
Wysyłany nieregularnie
Katarzyna Latek
Bądź na bieżąco z informacjami dotyczącymi wpływu pandemii koronawirusa na biznes oraz programów pomocowych
ZAPISZ MNIE
Administratorem Pani/a danych osobowych będzie Bonnier Business (Polska) Sp. z o. o. (dalej: my). Adres: ul. Kijowska 1, 03-738 Warszawa. Administratorem Pani/a danych osobowych będzie Bonnier Business (Polska) Sp. z o. o. (dalej: my). Adres: ul. Kijowska 1, 03-738 Warszawa. Nasz telefon kontaktowy to: +48 22 333 99 99. Nasz adres e-mail to: rodo@bonnier.pl. W naszej spółce mamy powołanego Inspektora Ochrony Danych, adres korespondencyjny: ul. Ludwika Narbutta 22 lok. 23, 02-541 Warszawa, e-mail: iod@bonnier.pl. Będziemy przetwarzać Pani/a dane osobowe by wysyłać do Pani/a nasze newslettery. Podstawą prawną przetwarzania będzie wyrażona przez Panią/Pana zgoda oraz nasz „prawnie uzasadniony interes”, który mamy w tym by przedstawiać Pani/u, jako naszemu klientowi, inne nasze oferty. Jeśli to będzie konieczne byśmy mogli wykonywać nasze usługi, Pani/a dane osobowe będą mogły być przekazywane następującym grupom osób: 1) naszym pracownikom lub współpracownikom na podstawie odrębnego upoważnienia, 2) podmiotom, którym zlecimy wykonywanie czynności przetwarzania danych, 3) innym odbiorcom np. kurierom, spółkom z naszej grupy kapitałowej, urzędom skarbowym. Pani/a dane osobowe będą przetwarzane do czasu wycofania wyrażonej zgody. Ma Pani/Pan prawo do: 1) żądania dostępu do treści danych osobowych, 2) ich sprostowania, 3) usunięcia, 4) ograniczenia przetwarzania, 5) przenoszenia danych, 6) wniesienia sprzeciwu wobec przetwarzania oraz 7) cofnięcia zgody (w przypadku jej wcześniejszego wyrażenia) w dowolnym momencie, a także 8) wniesienia skargi do organu nadzorczego (Prezesa Urzędu Ochrony Danych Osobowych). Podanie danych osobowych warunkuje zapisanie się na newsletter. Jest dobrowolne, ale ich niepodanie wykluczy możliwość świadczenia usługi. Pani/Pana dane osobowe mogą być przetwarzane w sposób zautomatyzowany, w tym również w formie profilowania. Zautomatyzowane podejmowanie decyzji będzie się odbywało przy wykorzystaniu adekwatnych, statystycznych procedur. Celem takiego przetwarzania będzie wyłącznie optymalizacja kierowanej do Pani/Pana oferty naszych produktów lub usług.
© ℗
Rozpowszechnianie niniejszego artykułu możliwe jest tylko i wyłącznie zgodnie z postanowieniami „Regulaminu korzystania z artykułów prasowych” i po wcześniejszym uiszczeniu należności, zgodnie z cennikiem.

Podpis: PAP

Polecane