Liberty Group jeszcze w tym tygodniu na NewConnect

PAP
opublikowano: 27-11-2007, 15:07

Liberty Group jeszcze w tym tygodniu chce zadebiutować na alternatywnym rynku warszawskiej giełdy - NewConnect - poinformował na wtorkowym spotkaniu z dziennikarzami prezes Liberty Group Robert Niczewski.

Liberty Group będzie pierwszą polską spółką z branży PR, która wejdzie na rynek publiczny. Będzie również pierwszą notowaną na rynku kapitałowym spółką PR w tej części Europy - poinformował Niczewski.

Do inwestorów, zarówno instytucjonalnych, jak i indywidualnych zostanie skierowana połowa akcji posiadanych przez obecnych inwestorów finansowych - Capital Partners i Citi Group Invest, którzy dysponują obecnie łącznie pakietem 65 proc. akcji. Pozostałe akcje należą do Niczewskiego (30 proc) i Domu Maklerskiego Capital Partners (5 proc). Te akcje przynajmniej przez rok nie będą sprzedawane.

Liberty Group rozważa przejęcia na rynku PR - chodzi o 1-2 spółki, których przychody wynoszą od 1 do 3 mln zł rocznie. Mają one uzupełniać dotychczasową działalność. W związku z tymi przejęciami spółka może w przyszłym roku przeprowadzić ofertę publiczną na New Connect na sfinansowanie tych transakcji.

W 2009 r. spółka nie wyklucza przeniesienia notowań i debiutu na GPW.

"W ciągu półtora roku chcemy nabrać masy krytycznej, zostać podmiotem wiarygodnym, ze znanym akcjonariatem. Dopiero wówczas zapadnie decyzja o współpracy z partnerem zagranicznym lub o przejęciu" - dodał Niczewski.

W 2007 r. ok. 65 proc. przychodów Libery Group pochodzi z usług PR dla firm, 25 proc. przychodów - z obsługi spółek wchodzących na giełdę, zaś 10 proc. - z zarządzania sytuacjami kryzysowymi.

Liberty Group planuje osiągnięcie 2,6 mln zł przychodów na koniec br. i ok. 650 tys. zł zysku netto. W 2008 r. spółka szacuje, że przychody wzrosną do 2,7 mln zł, a zysk netto do 700 tys. zł. W 2006 r. przychody wyniosły 2,3 mln zł, a zysk netto wyniósł 615 tys. zł.

Na polskim rynku PR jest ok. 300 podmiotów, z czego ok. 30 to firmy liczące się w branży. Niczewski podkreślił, że debiut na NewConnect będzie pierwszą możliwością wyceny firmy z branży przez rynek, a nie w prywatnych transakcjach.

Niczewski podkreślił, że polski rynek PR rośnie szybciej niż rynek reklamowy. W przypadku firm PR roczny wzrost wynosi 25 proc., firmy reklamowe - ok. 9 proc. rocznie.

Liberty Group obecnie świadczy usługi dla takich firm jak: Hawe, Bakalland, E-Muzyka, GTI, Brown-Forman Polska, Intralot, Check Point Software Technologies, Podróże TV, Carisma Entertainment Group.

Obecni większościowi akcjonariusze Liberty Group to: Capital Partners, City Group Invest oraz Dom Maklerski Capital Partners, którzy łącznie nabyli 70 proc. akcji spółki. Giełdowy fundusz Capital Partners wydał w październiku br. 1,8 mln zł za 30 proc. akcji Liberty Group.

(PAP)

 

© ℗
Rozpowszechnianie niniejszego artykułu możliwe jest tylko i wyłącznie zgodnie z postanowieniami „Regulaminu korzystania z artykułów prasowych” i po wcześniejszym uiszczeniu należności, zgodnie z cennikiem.

Podpis: PAP

Polecane