Liberty Group przeciera szlak swojej branży

GRA
opublikowano: 26-10-2007, 00:00

Już wkrótce na rynku publicznym pojawi się pierwsza firma PR-owska. Wcześniej przeprowadzi pre-IPO, w którym udział weźmie Capital Partners.

Już wkrótce na rynku publicznym pojawi się pierwsza firma PR-owska. Wcześniej przeprowadzi pre-IPO, w którym udział weźmie Capital Partners.

Liberty Group chce zadebiutować na rynku New Connect w ciągu najbliższych 2-3 miesięcy. Przekonuje, że będzie pierwszą firmą PR-owską w Europie Środkowej i Wschodniej, której akcje zadebiutują na rynku publicznym. Pomogą jej w tym nowi inwestorzy.

— Kończymy negocjacje z inwestorami finansowymi, którzy wezmą udział w pre-IPO. Docelowo będzie ich dwóch lub trzech — mówi Robert Niczewski, prezes Liberty Group.

Nie ujawnia nazw podmiotów, z którymi rozmawia. Z naszych informacji wynika, że nie będzie to fundusz MCI. W BBI usłyszeliśmy: „nie komentujemy”, a w Capital Partners: „nie potwierdzam, nie zaprzeczam”. Nasze źródła twierdzą, że właśnie Capital Partners jest najbliżej domknięcia transakcji.

Liberty Group specjalizuje się w media relations, investor relations i zarządzaniu kryzysowym. Oferta publiczna firmy może mieć wartość kilku milionów złotych, a pieniądze zostaną przeznaczone na inwestycje. Spółka chce zwiększyć zatrudnienie i kupić bardziej zaawansowane systemy informatyczne. Poza tym szykuje się do przejęć.

— Chcemy kupić 2-3 firmy z naszej branży i w ten sposób zwiększyć wachlarz usług — wyjaśnia Robert Niczewski.

Jego zdaniem, rynek usług PR jest obiecujący. Jego wartość szacuje się na ponad 350 mln zł, a dalszy wzrost ma być dynamiczny.

— W budżetach reklamowych coraz większy udział mają wydatki na działania PR. Stanowią dziś około 30 proc., wobec 5-10 proc. dwa lata temu — ocenia Robert Niczewski.

W 2006 r. Liberty Group wypracowała 0,5 mln zł zysku netto przy 2 mln zł sprzedaży. Plan na ten rok zakłada 0,6 mln zł zarobku i 2,5 mln zł przychodów.

© ℗
Rozpowszechnianie niniejszego artykułu możliwe jest tylko i wyłącznie zgodnie z postanowieniami „Regulaminu korzystania z artykułów prasowych” i po wcześniejszym uiszczeniu należności, zgodnie z cennikiem.

Podpis: GRA

Polecane

Inspiracje Pulsu Biznesu