Liberty Ubezpieczenia chce podwoić udział w rynku ubezpieczeń majątk. w 5-7 lat

ISBnews
opublikowano: 06-10-2014, 13:27

Liberty Direct zmienia nazwę na Liberty Ubezpieczenia. Firma w ramach nowej strategii, która zakłada większą dywersyfikację oferty i rozwój kanałów dystrybucji zaoferowała produkt dla małych i średnich przedsiębiorstw. W ciągu 5-7 lat chce zwiększyć udziały w rynku ubezpieczeń majątkowych do ponad 2% i wejść tym samym do pierwszej dziesiątki polskich firm, poinformował dyrektor generalny Marcin Warszewski.

„Zmieniamy nazwę, bo direct w Polsce jest postrzegany jako kanał, gdzie sprzedaje się ubezpieczenia komunikacyjne. Chcemy wzmocnić w ten sposób markę i pokazać, że oferujemy szerokie spectrum produktów oraz różne kanały komunikacji. Ponadto byliśmy jedyną spółką w grupie ze słowem 'direct' w nazwie" – powiedział Warszewski podczas konferencji prasowej.

Na polskim ryku Liberty ma 1,1% udziału, co daje 12 miejsce na rynku ubezpieczeń majątkowych, zaś udział w rynku ubezpieczeń samochodowych wynosi 2% , co oznacza 11 pozycję.

„Chcemy się znaleźć w grupie 10 największych firm ubezpieczeniowych. Będziemy rosnąć szybciej niż rynek w ubezpieczeniach komunikacyjnych - obecnie ok. 25%  to są ubezpieczenia inne niż OC i będziemy ten udział zwiększać. W ubezpieczeniach majątkowych moją ambicją jest wejście do pierwszej dziesiątki. To będzie wymagać od nas podwojenia przypisu składki. Osiągnięcie ponad 1% rynku zajęło nam 7 lat, więc nie chciałbym, aby uzyskanie 2% zajęło nam więcej niż 5-7 lat"- powiedział Warszewski.

Dyrektor poinformował, że spółka wchodzi na rynek ubezpieczeń dla małych i średnich firm. Z prognoz Liberty Ubezpieczenia wynika, że wartość rynku ubezpieczeń majątkowych dla tego segmentu do 2023 roku wzrośnie do ok. 1 285,8 mln zł.  Obecnie sięga ona ok. 1 mld zł.

„Według naszych analiz rynek MSP szacowany jest na 1 mld zł w tej w chwili. Jednocześnie tylko około połowa małych firm posiada ubezpieczenie inne niż komunikacyjne, więc perspektywy wzrostu są duże i dlatego chcemy na nim być" – powiedział Warszewski.

Oferta adresowana jest do firm, które zgłaszają do ubezpieczenia mienie o wartości do 10 mln zł na jedną lokalizację oraz do 20 mln zł na wszystkie lokalizacje.

„Wierzymy, ze polski rynek jest perspektywiczny, będzie rosnąć. Polska gospodarka wykazuje stabilny wzrost. Prognozy wzrostu PKB są dobre , mówimy o stabilnych 3-4% w ciągu kilku lat i nadal też jest niska penetracja ubezpieczeniami. Polacy na ubezpieczenia wydają mało. Zakładamy, ze rynek ubezpieczeń majątkowych będzie rósł szybciej, niż polska gospodarka" – podkreślił dyrektor.

W I półroczu 2014 spółka osiągnęła 160 mln zł przypisu składki, zaś w całym 2013 r. przypis sięgnął 298,1 mln zł, co oznacz wzrost o 11% w skali roku. Składka przypisana Liberty Ubezpieczenia  w połowie pochodzi z multiagencji (firma ma umowy z 8 tys. doradców w Polsce), a w połowie z kanału direct. Liczba klientów wyniosła 500 tys. na koniec czerwca.

Liberty Ubezpieczenia (wcześniej Liberty Direct)  to marka należąca do amerykańskiej grupy ubezpieczeniowej Liberty Mutual Insurance, działającej w 27 krajach na całym świecie. Pod marką  Liberty Ubezpieczenia  oferowane są ubezpieczenia majątkowe dla klientów indywidualnych (komunikacyjne, mieszkaniowe, turystyczne) oraz małych i średnich przedsiębiorstw.

© ℗
Rozpowszechnianie niniejszego artykułu możliwe jest tylko i wyłącznie zgodnie z postanowieniami „Regulaminu korzystania z artykułów prasowych” i po wcześniejszym uiszczeniu należności, zgodnie z cennikiem.

Podpis: ISBnews

Polecane

Inspiracje Pulsu Biznesu

Puls Biznesu

Ubezpieczenia / Liberty Ubezpieczenia chce podwoić udział w rynku ubezpieczeń majątk. w 5-7 lat