Libet chce zakończyć ten rok wzrostem udziałów rynkowych

ISBNews
02-09-2015, 11:17

Libet chce utrzymywać tempo wzrostu wyższe od rynku i na koniec roku zwiększyć swoje udziały w rynku kostki brukowej z 26% na początku roku. Liczy na popyt ze strony deweloperów realizujących inwestycje mieszkaniowe i komercyjne, poinformował prezes Thomass Lehmann.

"W ubiegłym roku sprzedaż napędzały nam wybory samorządowe. Obecnie obserwowana dynamika wzrostu obrotów jest satysfakcjonująca, biorąc pod uwagę wysoką bazę porównywalną. Nasza dynamika jest nadal wyższa od rynkowej (7,9% w I półr. wobec 2,9% rynku cementu). Chcemy wciąż rosnąć szybciej od rynku cementu, którego dynamikę całoroczną szacujemy na 5-6%, co da nam dalszy wzrost naszego udziału rynkowego ogółem wobec 26% na początku roku" - powiedział Lehmann podczas spotkania z dziennikarzami.

"Motorem wzrostu w II półroczu i w 2016 roku powinien być popyt ze strony deweloperów realizujących inwestycje mieszkaniowe i komercyjne" - dodał prezes Libetu.

Produkty premium wzrosły do 45% całkowitej sprzedaży, a udział spółki w tym segmencie wynosi 37%. "Cały czas pracujemy nad zwiększeniem udziału premium do 50% naszej sprzedaży" - dodał prezes Libetu.

Podkreślił on realizowane przez Libet inicjatywy prosprzedażowe: rozwój franszyzowej sieci sprzedaży Libet Platinum (już 50% sprzedaży), nową submarkę Libet Ceramic, BaumaBrick (15 ogrodów wystawowych przy sklepach sieci DIY). "Wszystkie te inicjatywy mają zdecydowanie korzystny wpływ na sprzedaż" - stwierdził prezes.

Dyrektor finansowy Libetu Ireneusz Gronostaj podkreślił, że inicjatywy prosprzedażowe wygenerowały też koszty. Dodatkowo "zrobiono porządek w należnościach". " To wpłynęło na nasze zyski. Z kolei zdecydowanie poprawiliśmy  cash flow, dzięki m.in. bardzo dużej poprawie ściągalności należności. Jednocześnie wydłużamy terminy platności, tak żeby zoptymalizować obrót gotówką w okresie zimowym" - wskazał Gronostaj.

Dodał, że spółka spłaca swoje zadłużenie wykorzystując korzystną sytuację na rynku finansowym. "Mamy linię kredytową na akwizycje - pracujemy nad tym dalej, priorytetem jest lokalizacja eliminująca 'białe plamy' pokrycia kraju" - stwierdził dyrektor finansowy.

Libet to największy producent kostki brukowej w Polsce oraz lider rynku produktów premium. Spółka prowadzi obecnie produkcję w 15 zakładach produkcyjnych na 26 liniach produkcyjnych i obróbczych. Jest notowany na warszawskiej giełdzie od 2011 r.

© ℗
Rozpowszechnianie niniejszego artykułu możliwe jest tylko i wyłącznie zgodnie z postanowieniami „Regulaminu korzystania z artykułów prasowych” i po wcześniejszym uiszczeniu należności, zgodnie z cennikiem.

Podpis: ISBNews

Polecane

Inspiracje Pulsu Biznesu

Puls Biznesu

Puls Inwestora / Libet chce zakończyć ten rok wzrostem udziałów rynkowych