Czytasz dzięki

Libijska produkcja ropy naftowej zgodna z oczekiwaniami

Dorota Sierakowska, analityk surowcowy DM BOŚ S.A.
opublikowano: 02-10-2020, 10:50

Na globalne rynki finansowe powrócił pesymizm i odbił się on m.in. na rynku ropy naftowej. Wczoraj notowania ropy WTI z powrotem spadły poniżej 40 USD za baryłkę, a dzisiaj kontynuują zniżkę i poruszają się już poniżej poziomu 38 USD za baryłkę.

Analogiczna sytuacja ma miejsce na wykresie ropy Brent, gdzie jeszcze wczoraj obserwowaliśmy poziomy przekraczające 42 USD za baryłkę, podczas gdy dzisiaj rano notowania nie przekraczają bariery 40 USD za baryłkę. 

Spadkom notowań ropy sprzyja ogólne nastawienie risk-off, związane m.in. z pozytywnymi testami koronawirusa w przypadku Donalda i Melanii Trump. Niemniej, rynek ropy ma swoje problemy, które same w sobie również wystarczą do wygenerowania presji podażowej. Wśród nich są dwa kluczowe: rosnące wydobycie ropy po wcześniejszym znaczącym spadku globalnej produkcji, jak również rozczarowujący popyt na ropę naftową na świecie. Ten scenariusz sprawia, że notowania ropy naftowej mogą znajdować się pod presją sprzedających w kolejnych tygodniach.

Wczoraj na rynku ropy pojawiły się informacje potwierdzające powrót Libii do produkcji ropy naftowej. Według źródeł cytowanych przez Reuters, dzienna produkcja ropy w tym kraju wyniosła w ostatnich dniach 270 tysięcy baryłek dziennie. Jest to wynik zbliżony do wcześniejszych oczekiwań, zakładających 260 tys. baryłek. 

Nie jest to jednak ostatnie słowo Libii, lecz dopiero początek jej powrotu na rynek ropy naftowej po trwającej od stycznia blokadzie. Potencjał jest duży – dla przypomnienia, przed blokadą produkcja ropy naftowej w Libii wynosiła około 1,2 mln baryłek dziennie. Biorąc pod uwagę brak ograniczeń związanych z porozumieniem naftowym, Libia zapewne będzie chciała dążyć do jak najwyższej produkcji i zwiększyć tym samym przychody budżetowe. Oczywiście wraz z produkcją, rośnie także aktywność tego kraju w zakresie eksportu ropy naftowej z terminali Hariga, Zuetina i Brega. 

To musisz wiedzieć dziś rano
Codzienny newsletter z najważniejszymi informacjami dla inwestorów.
ZAPISZ MNIE
×
To musisz wiedzieć dziś rano
autor: Kamil Zatoński
Wysyłany codziennie
Kamil Zatoński
Codzienny newsletter z najważniejszymi informacjami dla inwestorów.
ZAPISZ MNIE
Administratorem Pani/a danych osobowych będzie Bonnier Business (Polska) Sp. z o. o. (dalej: my). Adres: ul. Kijowska 1, 03-738 Warszawa. Administratorem Pani/a danych osobowych będzie Bonnier Business (Polska) Sp. z o. o. (dalej: my). Adres: ul. Kijowska 1, 03-738 Warszawa. Nasz telefon kontaktowy to: +48 22 333 99 99. Nasz adres e-mail to: rodo@bonnier.pl. W naszej spółce mamy powołanego Inspektora Ochrony Danych, adres korespondencyjny: ul. Ludwika Narbutta 22 lok. 23, 02-541 Warszawa, e-mail: iod@bonnier.pl. Będziemy przetwarzać Pani/a dane osobowe by wysyłać do Pani/a nasze newslettery. Podstawą prawną przetwarzania będzie wyrażona przez Panią/Pana zgoda oraz nasz „prawnie uzasadniony interes”, który mamy w tym by przedstawiać Pani/u, jako naszemu klientowi, inne nasze oferty. Jeśli to będzie konieczne byśmy mogli wykonywać nasze usługi, Pani/a dane osobowe będą mogły być przekazywane następującym grupom osób: 1) naszym pracownikom lub współpracownikom na podstawie odrębnego upoważnienia, 2) podmiotom, którym zlecimy wykonywanie czynności przetwarzania danych, 3) innym odbiorcom np. kurierom, spółkom z naszej grupy kapitałowej, urzędom skarbowym. Pani/a dane osobowe będą przetwarzane do czasu wycofania wyrażonej zgody. Ma Pani/Pan prawo do: 1) żądania dostępu do treści danych osobowych, 2) ich sprostowania, 3) usunięcia, 4) ograniczenia przetwarzania, 5) przenoszenia danych, 6) wniesienia sprzeciwu wobec przetwarzania oraz 7) cofnięcia zgody (w przypadku jej wcześniejszego wyrażenia) w dowolnym momencie, a także 8) wniesienia skargi do organu nadzorczego (Prezesa Urzędu Ochrony Danych Osobowych). Podanie danych osobowych warunkuje zapisanie się na newsletter. Jest dobrowolne, ale ich niepodanie wykluczy możliwość świadczenia usługi. Pani/Pana dane osobowe mogą być przetwarzane w sposób zautomatyzowany, w tym również w formie profilowania. Zautomatyzowane podejmowanie decyzji będzie się odbywało przy wykorzystaniu adekwatnych, statystycznych procedur. Celem takiego przetwarzania będzie wyłącznie optymalizacja kierowanej do Pani/Pana oferty naszych produktów lub usług.
© ℗
Rozpowszechnianie niniejszego artykułu możliwe jest tylko i wyłącznie zgodnie z postanowieniami „Regulaminu korzystania z artykułów prasowych” i po wcześniejszym uiszczeniu należności, zgodnie z cennikiem.

Polecane