Czytasz dzięki

Liczba rejestracji przyczep i naczep wzrosła o 42 proc.

ISBNews
opublikowano: 10-07-2015, 09:13

Liczba zarejestrowanych nowych przyczep i naczep wszystkich rodzajów wyniosła 7 228 w czerwcu, co oznaczało wzrost o 42% r/r, wynika z analizy Polskiego Związku Przemysłu Motoryzacyjnego na podstawie wstępnych danych Centralnej Ewidencji Pojazdów (MSW).

"Sprzedaż i w związku z tym rejestracje zasadniczej grupy przyczep lekkich zamknęły się na poziomie wyższym o 26% niż w czerwcu ub.r. Zarejestrowano ich 3 452 szt. W ostatnim miesiącu bardzo przyspieszyła sprzedaż ciężarowych przyczep rolniczych. Ich rejestracje wyniosły 1 418 szt., o 71% więcej niż w maju i 103% więcej niż rok wcześniej. Nieznacznie szybciej niż rynek przyczep lekkich rozwijał się rynek przyczep ciężarowych. Tempo wzrostu w tej grupie wyniosło 27% r/r, co przełożyło się na 632 nowe pojazdy, których zarejestrowano o 26 szt. więcej niż miesiąc wcześniej " - czytamy w komunikacie.

Wśród największych grup całego rynku, rejestracje naczep zaprezentowały wysokie 50-proc. tempo wzrostu w porównaniu do czerwca w ub.r. Przybyły 1602 nowe naczepy. W podgrupie przyczep i naczep ciężarowych o DMC pow. 3,5t wzrost wyniósł  47% a rejestracje 1 753 szt., podano także.

W I półroczu 2015 r., licząc razem wszystkie rodzaje, przybyło 35 147 nowych przyczep i naczep, co oznacza wzrost o o 17,9% (5 343 szt.) w skali roku.

"Ogólnie przyczepy od początku roku ciągną rynek w górę (+21,6%), a naczepy nadrobiły straty z dwóch pierwszych miesięcy i po czerwcu wskazują wzrost w skali roku o 7,6%. W podgrupie przyczep i naczep o DMC pow. 3,5t., sytuacja jest analogiczna. Do końca czerwca zarejestrowano ich 9 288 szt. czyli więcej o 549 szt. (+6,3%) niż w takim samym okresie ub.r." - czytamy dalej w komunikacie.

W I półroczu zarejestrowano najwięcej przyczep i naczep marki Krone (2 030 szt., 21,86% udziału w rynku). Drugie miejsce przypadło marce Schmitz Cargobull (1 817 szt., 19,56%) a trzecie Wielton (1 411 szt., 15,19%). W pierwszej piątce znalazły się jeszcze Koegel i Bodex. Największy wzrost liczby rejestracji r/r w wymienionej grupie miał Wielton - o 19,6%.

Cztery kółka
Newsletter na temat rynku motoryzacyjnego: premiery, nowości, branżowe ciekawostki.
ZAPISZ MNIE
×
Cztery kółka
autor: Łukasz Ostruszka
Wysyłany co dwa tygodnie
Łukasz Ostruszka
Newsletter na temat rynku motoryzacyjnego: premiery, nowości, branżowe ciekawostki.
ZAPISZ MNIE
Administratorem Pani/a danych osobowych będzie Bonnier Business (Polska) Sp. z o. o. (dalej: my). Adres: ul. Kijowska 1, 03-738 Warszawa. Administratorem Pani/a danych osobowych będzie Bonnier Business (Polska) Sp. z o. o. (dalej: my). Adres: ul. Kijowska 1, 03-738 Warszawa. Nasz telefon kontaktowy to: +48 22 333 99 99. Nasz adres e-mail to: rodo@bonnier.pl. W naszej spółce mamy powołanego Inspektora Ochrony Danych, adres korespondencyjny: ul. Ludwika Narbutta 22 lok. 23, 02-541 Warszawa, e-mail: iod@bonnier.pl. Będziemy przetwarzać Pani/a dane osobowe by wysyłać do Pani/a nasze newslettery. Podstawą prawną przetwarzania będzie wyrażona przez Panią/Pana zgoda oraz nasz „prawnie uzasadniony interes”, który mamy w tym by przedstawiać Pani/u, jako naszemu klientowi, inne nasze oferty. Jeśli to będzie konieczne byśmy mogli wykonywać nasze usługi, Pani/a dane osobowe będą mogły być przekazywane następującym grupom osób: 1) naszym pracownikom lub współpracownikom na podstawie odrębnego upoważnienia, 2) podmiotom, którym zlecimy wykonywanie czynności przetwarzania danych, 3) innym odbiorcom np. kurierom, spółkom z naszej grupy kapitałowej, urzędom skarbowym. Pani/a dane osobowe będą przetwarzane do czasu wycofania wyrażonej zgody. Ma Pani/Pan prawo do: 1) żądania dostępu do treści danych osobowych, 2) ich sprostowania, 3) usunięcia, 4) ograniczenia przetwarzania, 5) przenoszenia danych, 6) wniesienia sprzeciwu wobec przetwarzania oraz 7) cofnięcia zgody (w przypadku jej wcześniejszego wyrażenia) w dowolnym momencie, a także 8) wniesienia skargi do organu nadzorczego (Prezesa Urzędu Ochrony Danych Osobowych). Podanie danych osobowych warunkuje zapisanie się na newsletter. Jest dobrowolne, ale ich niepodanie wykluczy możliwość świadczenia usługi. Pani/Pana dane osobowe mogą być przetwarzane w sposób zautomatyzowany, w tym również w formie profilowania. Zautomatyzowane podejmowanie decyzji będzie się odbywało przy wykorzystaniu adekwatnych, statystycznych procedur. Celem takiego przetwarzania będzie wyłącznie optymalizacja kierowanej do Pani/Pana oferty naszych produktów lub usług.
© ℗
Rozpowszechnianie niniejszego artykułu możliwe jest tylko i wyłącznie zgodnie z postanowieniami „Regulaminu korzystania z artykułów prasowych” i po wcześniejszym uiszczeniu należności, zgodnie z cennikiem.

Podpis: ISBNews

Polecane