Liczy się jakość, a nie ilość

Łukasz Łyczkowski
opublikowano: 05-09-2007, 00:00

Dobrze rozwinięta sieć partnerska może przynosić nawet całość dochodów ze sprzedaży systemów ERP.

Dobrze rozwinięta sieć partnerska może przynosić nawet całość dochodów ze sprzedaży systemów ERP.

Rynek systemów ERP był w ubiegłym roku dość niestabilny. Jak wynika z raportu IDC, jego wzrost wyniósł około 6 proc., osiągając wartość około 175 mln dolarów. Sprawni partnerzy pomagają producentom w walce o udział w rynku.

— W minionym roku nasi partnerzy zawarli o ponad 30 proc. więcej kontraktów niż w 2005 r. W znaczący sposób — o blisko 100 proc. — wzrosła także wartość sprzedaży partnerów w pierwszym półroczu 2007 w porównaniu z takim samym okresem minionego roku — mówi Henryk Klimek, dyrektor ds. współpracy z partnerami w BPSC.

Promowanie partnerów to także promowanie siebie. Dobrze działający partnerzy zapewniają nie tylko odpowiedni poziom zysków, ale także wystawiają świadectwo producentowi. Wymagania stawiane przez producentów nie zawsze są łatwe do spełnienia, jednak oprócz warunków partnerzy mogą także liczyć na pomoc.

— Wspieramy naszych partnerów w promocji na rynkach lokalnych, udostępniając gotowe schematy wizualizacyjne i marketingowe. Promujemy ich także na naszych stronach WWW. Poprzez system punktowy, który przekłada się na status partnera, motywujemy do stałego podnoszenia kwalifikacji — wyjaśnia Małgorzata Kurdziel, specjalista ds. sprzedaży w Comarchu.

Producenci wolą rozwijać sieć partnerską, nie poprzez zwiększanie liczby partnerów, ale przez wzmacnianie ich rynkowej pozycji.

— Nikomu nie zamykamy drzwi — każdy potencjalny partner jest mile widziany, jeżeli chce nawiązać współpracę. Koncentrujemy się jednak na rozwoju jakościowym oraz nieustannym podnoszeniu kwalifikacji, wiedzy i doświadczenia firm w naszej sieci — wyjaśnia Katarzyna Wosik, dyrektor handlowy w Sage Symfonia.

Od pewnego czasu można zauważyć specjalizowanie się partnerów.

— Dążymy do tego, by na rynku polskim były obecne firmy wyspecjalizowane we wdrożeniach w firmach konkretnych branż lub konkretnych produktów — dodaje Jacek Szczepański, dyrektor konsultingu w SAP Polska.

© ℗
Rozpowszechnianie niniejszego artykułu możliwe jest tylko i wyłącznie zgodnie z postanowieniami „Regulaminu korzystania z artykułów prasowych” i po wcześniejszym uiszczeniu należności, zgodnie z cennikiem.

Podpis: Łukasz Łyczkowski

Polecane

Inspiracje Pulsu Biznesu