Lider rynku tygodników nosi koloratkę

Karol Jedliński
opublikowano: 29-01-2010, 08:52

Mamy wiernych czytelników — reklamuje się "Gość Niedzielny". Teraz musi nawrócić rynek reklamy. Kościelny tygodnik, który dogonił "Politykę". Wyjdzie z ofertą do domów mediowych.

Jaki jest obecnie najpoczytniejszy tygodnik opinii w Polsce? Wcale nie "Polityka" czy "Newsweek" za 5 zł, a tańszy o złotówkę "Gość Niedzielny". Na razie dostępne są dane z listopada 2009 r., a według nich, "Gość" sprzedał w tym okresie wciąż o 700 egzemplarzy mniej niż "Polityka". Jednak w ciągu roku to ostatnie wydawnictwo zmniejszyło swoją sprzedaż o 14 tys. sztuk, podczas gdy wydawane przez Kurię Metropolitarną Katowice pismo zwiększyło sprzedaż o 2,5 tys. egzemplarzy. Końca tego trendu nie widać.

Przy rynku reklamy prasowej spadającym o około 25 proc., "Gość" w zeszłym roku wypracował kilkunastoprocentowy wzrost.

Wydawnictwo zatrudnia 125 osób, z czego prawie połowa to dziennikarze, piszący m.in. do jednego z kilkunastu dodatków diecezjalnych, co tydzień sprzedawanych z tygodnikiem. Cały projekt jest rentowny. Jak udało nam się nieoficjalnie dowiedzieć, w 2009 r. "Gość" przyniósł około 1,5 mln zł zysku.

Więcej w piątkowym "Pulsie Biznesu".

© ℗
Rozpowszechnianie niniejszego artykułu możliwe jest tylko i wyłącznie zgodnie z postanowieniami „Regulaminu korzystania z artykułów prasowych” i po wcześniejszym uiszczeniu należności, zgodnie z cennikiem.

Podpis: Karol Jedliński

Polecane