Lidl Polska chce zwiększyć eksport do 1,5 mld zł

ISBnews
21-11-2013, 08:59

Lidl Polska stawia na dalszy rozwój eksportu i spodziewa się, że w tym roku wyeksportuje produkty za 1,5 mld zł (wobec 1,25 mld zł w ub.r.), poinformował prezes Michał Łagunionek.

"W 2012 r. wyeksportowaliśmy produkty za 1,25 mld zł, w tym roku spodziewamy się 1,5 mld zł. – powiedział prezes Łagunionek w rozmowie z "Rzeczpospolitą".

Dodał, że starania zarówno Lidla, jak i polskich producentów prowadzą do tego, że polskie produkty są dostępne również w zagranicznych sklepach Lidl, dla wymagających konsumentów Europy Środkowej oraz Zachodniej.

"Umożliwiamy producentom zaistnienie na zagranicznych rynkach, ale to oni muszą ostatecznie zdecydować, czy zechcą z tego skorzystać. Z roku na rok dostawców, z którymi współpracujemy pod kątem eksportu, jest coraz więcej. W 2010 r. było ich około 100, po roku już 120, a w tej chwili to około 150 producentów. Cały czas jesteśmy otwarci na poszerzanie współpracy z kolejnymi" – zapewnił Łagunionek.

Dodał, że polska żywność zasmakowała Europejczykom, dlatego coraz chętniej ją kupują. Dodatkowo tak jak w Polsce Lidl organizuje tygodnie z kuchniami, np. włoską, grecką czy francuską, tak w sklepach Lidl w Irlandii czy Wielkiej Brytanii promowana jest kuchnia polska, ze szczególną ekspozycją produktów w placówce i wsparciem działań reklamowych.

"Zainteresowanie naszymi produktami to także efekt ciekawości. Dotyczy on przecież również Polaków, którzy podróżując, próbują nowych smaków, a po powrocie poszukują ich w polskich sklepach" - podkreślił prezes.

Łagunionek powiedział, że spółka stawia na wzrost organiczny, co roku uruchamiając kilkadziesiąt nowych sklepów.

"Koncentrujemy się przy tym bardziej na jakości nowo otwieranych placówek niż na ich liczbie. Dlatego stawiamy na rozwój organiczny" – zaznaczył.

© ℗
Rozpowszechnianie niniejszego artykułu możliwe jest tylko i wyłącznie zgodnie z postanowieniami „Regulaminu korzystania z artykułów prasowych” i po wcześniejszym uiszczeniu należności, zgodnie z cennikiem.

Podpis: ISBnews

Polecane

Inspiracje Pulsu Biznesu

Puls Biznesu

Handel / Lidl Polska chce zwiększyć eksport do 1,5 mld zł