Link4 - udany start ubezpieczeń direct

Katarzyna Ostrowska
opublikowano: 22-08-2003, 00:00

Po pół roku działalności przypis składki brutto ubezpieczyciela direct — Link4 — wyniósł 21,3 mln zł. Towarzystwo zapowiada utrzymanie dużej dynamiki wzrostu i podwyższa tegoroczne prognozy.

Prawie 23 tys. klientów oraz 32 tys. polis OC i AC to bilans półrocznej działalności Link4. Pierwszy na polskim rynku ubezpieczyciel direct, sprzedający polisy bezpośrednio przez telefon, zebrał od 13 stycznia, gdy wystartował, do końca czerwca 21,3 mln zł przypisu składki. Inkaso składki za ten okres zamknął sumą 17,6 mln zł.

— Byliśmy najszybciej rozwijającą się firmą na rynku ubezpieczeniowym w I półroczu. Zamierzamy utrzymać ten trend — mówi Mariusz Sarnowski, prezes Link4.

Wojciech Rabiej, dyrektor ds. finansowych spółki, powiedział, że 2/3 zgłoszonych odszkodowań zostało już wypłaconych. Do końca półrocza klienci zgłosili 741 szkód, a koszty odszkodowań wyniosły 4,2 mln zł.

— Koszty akwizycji rosną równo z przypisem składki. Spadają zaś koszty administracyjne. Wychodzimy z okresu startowego, gdy wydatki stanowiły istotną część inwestycji — mówi Wojciech Rabiej.

Koszty działalności wyniosły 23,3 mln zł i w drugim kwartale były niższe niż w pierwszym. Na koniec czerwca Link4 zanotował niedobór pokrycia marginesu wypłacalności. Dyrektor Rabiej tłumaczył to niezarejestrowaniem podwyższenia kapitału przed końcem półrocza. W II kwartale akcjonariusze dokapitalizowali bowiem spółkę 9 mln zł.

— Nasz nominalny kapitał po podwyższeniu wynosi 41 mln zł. Inwestycja akcjonariuszy sięga zaś 49 mln zł. Zgodnie z zapowiedziami udziałowcy wyłożą w Polsce 80 mln zł. Jeszcze we wrześniu można spodziewać się kolejnego dokapitalizowania o kilkanaście milionów złotych — ujawnia prezes Sarnowski.

Na starcie spółka zapowiadała, że do końca roku zdobędzie 50 tys. klientów i 30 mln zł składki. Prezes Sarnowski mówi dziś, że pierwsze szacunki zostaną przekroczone. Nie wiadomo jeszcze dokładnie o ile.

Na początku czwartego kwartału Link4 zamierza uruchomić sprzedaż przez internet. Za 2-3 tygodnie mają rozpocząć się testy.

Nowym członkiem zarządu towarzystwa została Elżbieta Wójcik, dyrektor ds. sprzedaży i marketingu.

© ℗
Rozpowszechnianie niniejszego artykułu możliwe jest tylko i wyłącznie zgodnie z postanowieniami „Regulaminu korzystania z artykułów prasowych” i po wcześniejszym uiszczeniu należności, zgodnie z cennikiem.

Podpis: Katarzyna Ostrowska

Być może zainteresuje Cię też:

Polecane

Inspiracje Pulsu Biznesu

Puls Biznesu

Puls Inwestora / Link4 - udany start ubezpieczeń direct