Lockheed liczy na 20 mld USD ze sprzedaży myśliwców wyprodukowanych w Indiach

opublikowano: 22-01-2019, 17:40

Koncern Lockheed Martin szacuje wartość potencjalnego rynku eksportowego dla swojego samolotu myśliwskiego F-16 z linii montażowej w Indiach na ponad 20 mld USD, donosi Reuters. Amerykański potentat zaproponował stworzenie takiego zakładu w celu zdobycia dużego indyjskiego zamówienia wojskowego

Firma obronna konkuruje z F/A-18 produkowanym przez koncern Boeing, Gripenem należącym do SAAB, Rafale z portfolio Dassault Aviation's, Eurofighter Typhoon i rosyjskim samolotem odnośnie dostarczenia indyjskim siłom powietrznym 114 samolotów bojowych w transakcji szacowanej na ponad 15 mld USD.

Lockheed Martin zaproponował przeniesienie swojej linii produkcyjnej F-16 ze Stanów Zjednoczonych do Indii, co może być największym impulsem dla projektu premiera Narendra Modi „Make-in-India”, mającego na celu stworzenie bazy przemysłowej dla przemysłu obronnego i stworzenie miejsc pracy dla tysięcy młodych ludzi.

Widzimy obecny popyt poza Indiami na ponad 200 samolotów. Wartość tych początkowych programów akwizycji prawdopodobnie przekroczy 20 mld USD – powiedział Vivek Lall, wiceprezes ds. strategii i rozwoju biznesu w Lockheed.

fa44e31e-90f7-11e9-bc42-526af7764f64
Poza scenariuszem
Newsletter poświęcony globalnym rynkom finansowym. Strategie inwestycyjne, alternatywne scenariusze, makrospojrzenie.
ZAPISZ MNIE
Poza scenariuszem
autor: Marek Wierciszewski
Wysyłany co dwa tygodnie
Marek Wierciszewski
Newsletter poświęcony globalnym rynkom finansowym. Strategie inwestycyjne, alternatywne scenariusze, makrospojrzenie.
ZAPISZ MNIE

Administratorem Pani/a danych osobowych będzie Bonnier Business (Polska) Sp. z o. o. (dalej: my). Adres: ul. Kijowska 1, 03-738 Warszawa.

Kliknij w link w wiadomości, aby potwierdzić subskrypcję newslettera.
Jeżeli nie otrzymasz wiadomości w ciągu kilku minut, prosimy o sprawdzenie folderu SPAM.
© ℗
Rozpowszechnianie niniejszego artykułu możliwe jest tylko i wyłącznie zgodnie z postanowieniami „Regulaminu korzystania z artykułów prasowych” i po wcześniejszym uiszczeniu należności, zgodnie z cennikiem.

Podpis: Tadeusz Stasiuk

Polecane

Inspiracje Pulsu Biznesu