Lodowiska chcą na parkiet

GRA
30-10-2007, 00:00

O 20-25 mln zł poprosi inwestorów producent lodowisk, któremu klientów napędza... Unia Europejska.

O 20-25 mln zł poprosi inwestorów producent lodowisk, któremu klientów napędza... Unia Europejska.

Hefal Serwis to lider na polskim rynku producentów sztucznych lodowisk stacjonarnych i sezonowych lodowisk demontowanych. Jest także jednym z czołowych graczy na rynku ślusarki aluminiowej (okna, drzwi, witryny, fasady i dachy). Na początku przyszłego roku chce pojawić się na warszawskim parkiecie.

— Chcemy uzyskać z giełdy 20-25 mln zł. Wydamy je przede wszystkim na budowę sztucznych lodowisk demontowanych, które wynajmiemy. Reszta pieniędzy pójdzie na budowę hali magazynowej. Chcemy też poszerzyć produkcję w segmencie ślusarki aluminiowej. Ten rynek jest bardzo rozdrobniony, dlatego nie wykluczamy przejęć firm z tej branży — mówi Sonia Erbel, członek zarządu Hefal Serwis.

Jej zdaniem, rynek sztucznych lodowisk jest w Polsce bardzo perspektywiczny, głównie dzięki dużemu popytowi ze strony gmin oraz miejskich ośrodków sportu i rekreacji. Finansują one te inwestycje pieniędzmi otrzymanymi z Unii Europejskiej. Także centra handlowe coraz częściej zamawiają lodowiska.

Z budowy i wynajmu lodowisk Hefal czerpie 60 proc. przychodów. Resztę przynosi mu segment ślusarki aluminiowej, zależny przede wszystkim od koniunktury w budownictwie. W 2006 r. spółka miała 14,7 mln zł sprzedaży i 1,26 mln zł zysku netto. Prognoz na 2007 r. nie ujawnia.

— Mogę jedynie powiedzieć, że wyniki będą lepsze — zapewnia Sonia Erbel.

Szacunki znajdują się w prospekcie emisyjnym, który został wczoraj złożony w Komisji Nadzoru Finansowego. Oferta publiczna planowana jest na początek 2008 r.

Właścicielami Hefal Serwis są dziś trzy osoby fizyczne (dwie kontrolują po 45 proc., a jedna — 10 proc.). W ofercie publicznej chcą sprzedać część akcji, ale — jak zapewnia Sonia Erbel — niezbyt wielką.

© ℗
Rozpowszechnianie niniejszego artykułu możliwe jest tylko i wyłącznie zgodnie z postanowieniami „Regulaminu korzystania z artykułów prasowych” i po wcześniejszym uiszczeniu należności, zgodnie z cennikiem.

Podpis: GRA

Polecane

Inspiracje Pulsu Biznesu

Puls Biznesu

Puls Inwestora / Lodowiska chcą na parkiet