Łódź popłynie na inwestycyjnej fali

MAG
opublikowano: 17-01-2012, 00:00

Kryzys? Z łódzkim magistratem rozmawiają 32 firmy, które chcą stworzyć łącznie kilka tysięcy miejsc pracy.

Nie widać kryzysu w inwestycjach w łódzkim urzędzie miasta. Urzędnicy pracują nad 32 projektami międzynarodowych firm. Chodzi o projekty z branży finansowej, informatycznej, logistycznej i produkcyjnej.

Lista jest długa

— Telekomunikacyjny Ericpol stworzy 150 miejsc pracy, tyle samo firma informatyczna AMG.Net. Infosys przeniesie się jesienią do nowego budynku, co również przełoży się na zwiększenie zatrudnienia. Nie mogę podać nazwy, ale w pierwszym kwartale otworzy w Łodzi centralę nowy bank internetowy. Compal, tajwański producent laptopów, będzie rozwijać swoją działalność w naszym mieście. Inwestować chce też polski producent telewizorów — wymienia Marek Cieślak, wiceprezydent Łodzi. Wszystkie projekty, nad którymi urząd pracuje, mogłyby przynieść 8 tys. miejsc pracy.

— W miarę pewne jest już 4 tys. etatów — ocenia Marek Cieślak.

Samo miasto sporo inwestuje w infrastrukturę, a to też oznacza pracę: przy budowie podziemnego dworca wykonawcy będą potrzebowali 4 tys. pracowników. Powoli miasto przymierza się do finału prac nad projektem tunelu łączącego Łódź Kaliską z Łodzią Fabryczną.

Może być dobrze

Zdaniem wiceprezydenta, Łódź korzysta na centralnym położeniu przy skrzyżowaniu autostrad, które wkrótce będzie gotowe. Marek Cieślak liczy też na połączenie kolejowe z Warszawą, które wkrótce ma się skrócić do 55 minut. Inwestorzy docenili również współpracę miasta

z uczelniami wyższymi i szkołami zawodowymi.

Zdrowy Biznes
Bądź na bieżąco z informacjami dotyczącymi wpływu pandemii koronawirusa na biznes oraz programów pomocowych
ZAPISZ MNIE
×
Zdrowy Biznes
autor: Katarzyna Latek
Wysyłany nieregularnie
Katarzyna Latek
Bądź na bieżąco z informacjami dotyczącymi wpływu pandemii koronawirusa na biznes oraz programów pomocowych
ZAPISZ MNIE
Administratorem Pani/a danych osobowych będzie Bonnier Business (Polska) Sp. z o. o. (dalej: my). Adres: ul. Kijowska 1, 03-738 Warszawa. Administratorem Pani/a danych osobowych będzie Bonnier Business (Polska) Sp. z o. o. (dalej: my). Adres: ul. Kijowska 1, 03-738 Warszawa. Nasz telefon kontaktowy to: +48 22 333 99 99. Nasz adres e-mail to: rodo@bonnier.pl. W naszej spółce mamy powołanego Inspektora Ochrony Danych, adres korespondencyjny: ul. Ludwika Narbutta 22 lok. 23, 02-541 Warszawa, e-mail: iod@bonnier.pl. Będziemy przetwarzać Pani/a dane osobowe by wysyłać do Pani/a nasze newslettery. Podstawą prawną przetwarzania będzie wyrażona przez Panią/Pana zgoda oraz nasz „prawnie uzasadniony interes”, który mamy w tym by przedstawiać Pani/u, jako naszemu klientowi, inne nasze oferty. Jeśli to będzie konieczne byśmy mogli wykonywać nasze usługi, Pani/a dane osobowe będą mogły być przekazywane następującym grupom osób: 1) naszym pracownikom lub współpracownikom na podstawie odrębnego upoważnienia, 2) podmiotom, którym zlecimy wykonywanie czynności przetwarzania danych, 3) innym odbiorcom np. kurierom, spółkom z naszej grupy kapitałowej, urzędom skarbowym. Pani/a dane osobowe będą przetwarzane do czasu wycofania wyrażonej zgody. Ma Pani/Pan prawo do: 1) żądania dostępu do treści danych osobowych, 2) ich sprostowania, 3) usunięcia, 4) ograniczenia przetwarzania, 5) przenoszenia danych, 6) wniesienia sprzeciwu wobec przetwarzania oraz 7) cofnięcia zgody (w przypadku jej wcześniejszego wyrażenia) w dowolnym momencie, a także 8) wniesienia skargi do organu nadzorczego (Prezesa Urzędu Ochrony Danych Osobowych). Podanie danych osobowych warunkuje zapisanie się na newsletter. Jest dobrowolne, ale ich niepodanie wykluczy możliwość świadczenia usługi. Pani/Pana dane osobowe mogą być przetwarzane w sposób zautomatyzowany, w tym również w formie profilowania. Zautomatyzowane podejmowanie decyzji będzie się odbywało przy wykorzystaniu adekwatnych, statystycznych procedur. Celem takiego przetwarzania będzie wyłącznie optymalizacja kierowanej do Pani/Pana oferty naszych produktów lub usług.

— Optymistyczne sygnały płyną też od deweloperów, którzy odmrażają projekty biurowe — dodaje Marek Cieślak. Jego zdaniem, zanosi się na dobry rok.

— Wychodzimy z zapaści. W 2010 r. mieliśmy zawirowania polityczne, ubiegły rok przebiegał pod hasłem stabilizacji, teraz zaczynamy zbierać owoce — ocenia Marek Cieślak.

Jak ona to robi

W raporcie Związku Liderów Sektora Usług Biznesowych (ABSL) w Polsce Łódź dostaje pochwały za profesjonalną obsługę inwestorów.

— Inwestor obsługiwany jest w ramach tak zwanej szybkiej ścieżki, dzięki czemu oszczędza czas i unika zbędnej biurokracji. Dodatkowo dedykowany opiekun udziela wskazówek, jak budować wizerunek w regionie, na przykład w których wydarzeniach wziąć udział czy z którymi partnerami warto nawiązać współpracę biznesową. To sprawia, że inwestor czuje się bardziej komfortowo, co ułatwia mu rozwijanie biznesu w Polsce — ocenia Krystian Bestry, dyrektor zarządzający Infosys BPO Europe, wiceprezes ABSL.

Jak przekonuje Wiktor Doktór, dyrektor zarządzający Southwestern BPS Poland, forma i jakość kontaktu z przedstawicielami miasta były wśród decydujących czynników przy wyborze Łodzi jako lokalizacji dla centrum usług. Oddział irlandzkiej spółki rozpoczął działalność w Łodzi po 9 miesiącach od pierwszej wizyty w urzędzie miasta.

4 tys. Tyle miejsc pracy najpewniej powstanie dzięki inwestorom, z którym rozmawia urząd miasta.

© ℗
Rozpowszechnianie niniejszego artykułu możliwe jest tylko i wyłącznie zgodnie z postanowieniami „Regulaminu korzystania z artykułów prasowych” i po wcześniejszym uiszczeniu należności, zgodnie z cennikiem.

Podpis: MAG

Polecane