Łódzkie: Blisko 114 mln zł na rozwój transportu niskoemisyjnego

PAP
opublikowano: 01-09-2017, 16:17

Zarząd woj. łódzkiego rozdzielił 114 mln zł unijnego dofinansowania między trzy projekty dotyczące rozwoju niskoemisyjnego transportu miejskiego w Łódzkiem. Cechą wspólną wybranych wniosków jest integracja różnych systemów transportu zbiorowego.

O decyzji zarządu w sprawie podziału środków z Regionalnego Programu Operacyjnego Województwa Łódzkiego na lata 2014-2020 poinformował w piątek marszałek woj. łódzkiego Witold Stępień.

"Najbardziej zależało nam na integracji różnych systemów transportu zbiorowego, zwłaszcza połączeniu podsystemów zbiorowego transportu publicznego miast województwa z transportem kolejowym. W sumie złożonych zostało 11 projektów, osiem z nich uzyskało ocenę pozytywną, a trzy wybrane zostały do dofinansowania" - podkreślił marszałek.

Najwyższe dofinansowanie - w wysokości prawie 88 mln zł - otrzymał projekt dotyczący kompleksowej przebudowy linii tramwajowej 41 od granicy z Łodzią, poprzez gminę Ksawerów do Pabianic - to kolejny etap Łódzkiego Tramwaju Metropolitalnego. Wartość tej inwestycji wynosi 146 mln zł.

"Ten wniosek spełniał kryteria integracji środków transportu i uzyskał najwyższą ocenę" - dodał Stępień.

Kryterium to wypełnił również projekt zgłoszony przez woj. łódzkie, polegający na rozbudowie węzłów przesiadkowych w regionie z wykorzystaniem roweru publicznego.

W ramach wartego ok. 17 mln zł wniosku, dofinansowanego kwotą niespełna 12 mln zł, do dyspozycji mieszkańców zakupiony zostanie ponad 1 tys. rowerów miejskich. Na terenie kilkunastu gmin w Łódzkiem, m.in. w Koluszkach, Kutnie, Łasku, Łowiczu, Łodzi, Pabianicach, Sieradzu, Skierniewicach, Zduńskiej Woli i Zgierzu, powstanie 125 stacji roweru publicznego i 3 parkingi rowerowe.

Zostaną one umiejscowione w taki sposób, by mieszkańcy mogli dojeżdżać nimi do stacji m.in. Łódzkiej Kolei Aglomeracyjnej oraz przystanków komunikacji miejskiej.

Trzeci projekt, który będzie realizowany, został zgłoszony przez gminę Łask i dotyczy zakupu autobusów i modernizacji układu komunikacyjnego oraz przystanków. Jego wartość to ponad 16 mln zł, z czego unijne dofinansowanie wyniesie ponad 11 mln zł.

Stępień zaznaczył, że zarząd województwa wystąpił już do Ministerstwa Rozwoju o przydział dodatkowych 100 mln zł, co pozwoli na zwiększenie listy beneficjentów.

"Mamy świadomość, że pięć pozostałych projektów to również bardzo istotne zapotrzebowanie samorządów na transport niskoemisyjny. Będziemy się starali tak gospodarować środkami, żeby również i one uzyskały możliwość realizacji – zaznaczył.

Według marszałka, po uzupełnieniu finansowania, pieniądze w pierwszej kolejności otrzyma Bełchatów, który planuje zakup ekologicznych autobusów i modernizację systemu transportu. Druga w kolejce jest Łódź, z projektem przebudowy linii tramwajowej na ul. Wojska Polskiego z dojazdem do przystanku ŁKA na Marysinie oraz Sieradz, Skierniewice i Radomsko, które chcą zakupić niskoemisyjne autobusy.(PAP)

Co tam, panie, w inwestycjach?
Najciekawsze zagraniczne inwestycje w Polsce i polskie za granicą. Gdzie powstają, ile kosztują i które firmy będą szukać wykonawców i pracowników
ZAPISZ MNIE
×
Co tam, panie, w inwestycjach?
autor: Małgorzata Grzegorczyk
Wysyłany raz w miesiącu
Małgorzata Grzegorczyk
Najciekawsze zagraniczne inwestycje w Polsce i polskie za granicą. Gdzie powstają, ile kosztują i które firmy będą szukać wykonawców i pracowników
ZAPISZ MNIE
Administratorem Pani/a danych osobowych będzie Bonnier Business (Polska) Sp. z o. o. (dalej: my). Adres: ul. Kijowska 1, 03-738 Warszawa. Administratorem Pani/a danych osobowych będzie Bonnier Business (Polska) Sp. z o. o. (dalej: my). Adres: ul. Kijowska 1, 03-738 Warszawa. Nasz telefon kontaktowy to: +48 22 333 99 99. Nasz adres e-mail to: rodo@bonnier.pl. W naszej spółce mamy powołanego Inspektora Ochrony Danych, adres korespondencyjny: ul. Ludwika Narbutta 22 lok. 23, 02-541 Warszawa, e-mail: iod@bonnier.pl. Będziemy przetwarzać Pani/a dane osobowe by wysyłać do Pani/a nasze newslettery. Podstawą prawną przetwarzania będzie wyrażona przez Panią/Pana zgoda oraz nasz „prawnie uzasadniony interes”, który mamy w tym by przedstawiać Pani/u, jako naszemu klientowi, inne nasze oferty. Jeśli to będzie konieczne byśmy mogli wykonywać nasze usługi, Pani/a dane osobowe będą mogły być przekazywane następującym grupom osób: 1) naszym pracownikom lub współpracownikom na podstawie odrębnego upoważnienia, 2) podmiotom, którym zlecimy wykonywanie czynności przetwarzania danych, 3) innym odbiorcom np. kurierom, spółkom z naszej grupy kapitałowej, urzędom skarbowym. Pani/a dane osobowe będą przetwarzane do czasu wycofania wyrażonej zgody. Ma Pani/Pan prawo do: 1) żądania dostępu do treści danych osobowych, 2) ich sprostowania, 3) usunięcia, 4) ograniczenia przetwarzania, 5) przenoszenia danych, 6) wniesienia sprzeciwu wobec przetwarzania oraz 7) cofnięcia zgody (w przypadku jej wcześniejszego wyrażenia) w dowolnym momencie, a także 8) wniesienia skargi do organu nadzorczego (Prezesa Urzędu Ochrony Danych Osobowych). Podanie danych osobowych warunkuje zapisanie się na newsletter. Jest dobrowolne, ale ich niepodanie wykluczy możliwość świadczenia usługi. Pani/Pana dane osobowe mogą być przetwarzane w sposób zautomatyzowany, w tym również w formie profilowania. Zautomatyzowane podejmowanie decyzji będzie się odbywało przy wykorzystaniu adekwatnych, statystycznych procedur. Celem takiego przetwarzania będzie wyłącznie optymalizacja kierowanej do Pani/Pana oferty naszych produktów lub usług.
© ℗
Rozpowszechnianie niniejszego artykułu możliwe jest tylko i wyłącznie zgodnie z postanowieniami „Regulaminu korzystania z artykułów prasowych” i po wcześniejszym uiszczeniu należności, zgodnie z cennikiem.

Podpis: PAP

Polecane