Lokalni atakują

MIM
17-12-2007, 00:00

Ponad milion złotych netto wyniosły wpływy z reklam ogólnopolskich sieci tygodników lokalnych. To niemal trzy razy więcej niż w 2006 roku.

Ponad milion złotych netto wyniosły wpływy z reklam ogólnopolskich sieci tygodników lokalnych. To niemal trzy razy więcej niż w 2006 roku.

Z badań MB SMG/KRC dla Stowarzyszenia Gazet Lokalnych (SGL) wynika, że przynajmniej raz w miesiącu któryś z 82 tygodników sieci czyta ponad 4 mln Polaków powyżej 15 roku życia (13,6 proc., o 2 proc. więcej niż w 2005 r.).

Dominik Księski, prezes SGL, ma nadzieję, że w 2008 r. oferta skusi więcej dużych reklamodawców, bo każde pismo będzie już członkiem ZKDP i uczestnikiem panelu Polskich Badań Czytelnictwa. Pierwsze duże firmy, które zareklamowały się w sieci, to Era i Provident.

Mali wydawcy mają mocną konkurencję: Media Regionalne. Sprzedają one reklamy w 9 dziennikach, 1 tygodniku lokalnym i 6 tygodnikach bezpłatnych (tygodniowa sprzedaż: 220 tys. egz. i około 1,5 mln czytelników). W listopadzie zaproponowały wraz z „Gazetą Wyborczą” i „Metrem” Pakiet Gigant, a w grudniu Pakiet 13 (dzienniki regionalne w 10 regionach, 27 proc. zasięgu w wydaniu magazynowym) i obejmujący całą Polskę Pakiet 21 (z „Wyborczą” i „ Rzeczpospolitą”).

© ℗
Rozpowszechnianie niniejszego artykułu możliwe jest tylko i wyłącznie zgodnie z postanowieniami „Regulaminu korzystania z artykułów prasowych” i po wcześniejszym uiszczeniu należności, zgodnie z cennikiem.

Podpis: MIM

Polecane

Inspiracje Pulsu Biznesu

Puls Biznesu

Media / Lokalni atakują