Lokalny nie musi oznaczać - słaby

Agata Ałykow
opublikowano: 05-02-2007, 00:00

Dla niektórych firm i instytucji lokalne gazety mogą być atrakcyjnym miejscem na reklamowanie się.

Dla niektórych firm i instytucji lokalne gazety mogą być atrakcyjnym miejscem na reklamowanie się.

„Puls Biznesu”: O jakie kwoty bijecie się z największymi tytułami prasowymi?

Waldemar Izdebski, dyrektor działu badań i planowania mediów w domu prasy regionalnej Mediatak: Według naszych szacunków rynek reklam prasowych wynosi netto miliard pięćdziesiąt milionów złotych rocznie. Dotyczy to wszystkich dzienników płatnych. Nieco ponad jedna trzecia z tego trafia do nas.

Jak konkurujecie w pozyskiwaniu reklamodawców z ga- zetami krajowymi?

Skonsolidowaliśmy siły, więc udaje się realizować skuteczne kampanie sprzedażowe dużo taniej. Ale najważniejsza jest możliwość skutecznego dotarcia do jak największej grupy czytelników.

Ile osób czyta gazety regio-nalne?

Wliczając „Rzeczpospolitą” na terenie Warszawy, w przypadku weekendowych wydań to ponad dwa miliony odbiorców. Dla porównania liczba czytelników weekendowych wydań „Gazety Wyborczej”, według danych z listopada 2006 roku, niewiele przekroczyła sześćset tysięcy osób. Oferujemy więc większy zasięg reklamy niż pojedyncza gazeta ogólnopolska.

Jak czytelnik z regionu reaguje na reklamę?

Często wycina ogłoszenia i porównuje. Bardzo dokładnie czyta wszystkie informacje w nich umieszczone, analizuje i traktuje serio. Wszystko zapamiętuje, a potem egzekwuje od reklamodawcy to, co ten zawarł w ogłoszeniu. Wierzy prasie regionalnej, bo jest bliska jego codziennym problemom. Dlatego jest do niej przywiązany. Jeśli zostałby zmuszony do ograniczenia wydatków na prasę, to raczej zrezygnuje z dzienników ogólnopolskich. Dostęp do bieżących wydarzeń zapewnia mu telewizja.

Jakie firmy powinny się ogłaszać w mniejszych miastach?

Przede wszystkim takie, których produkt wymaga zastanowienia przy zakupie. To świetne miejsce na reklamę firm samochodowych, ubezpieczeniowych czy finansowych. W gazecie z regionu można dokładnie wytłumaczyć, dlaczego warto wybrać ten, a nie inny produkt, jak zmienia się oferta, porównać z konkurencją. W mediach regionalnych powinien się też ogłaszać ten, kto ma sprofilowaną grupę klientów, chce dotrzeć do lokalnej klasy średniej.

© ℗
Rozpowszechnianie niniejszego artykułu możliwe jest tylko i wyłącznie zgodnie z postanowieniami „Regulaminu korzystania z artykułów prasowych” i po wcześniejszym uiszczeniu należności, zgodnie z cennikiem.

Podpis: Agata Ałykow

Polecane