Jasionki lot po złoto i srebrne lądowanie

Barbara Dąbrowska
opublikowano: 2024-12-15 20:00
zaktualizowano: 2025-02-09 20:00

Najszybciej rozwijająca się firma z województwa podkarpackiego notuje rekordowy popyt i zapowiada kontynuację ofensywy inwestycyjnej. Dziś zajmuje drugie miejsce w rankingu Gazel Biznesu.

Posłuchaj
Speaker icon
Zostań subskrybentem
i słuchaj tego oraz wielu innych artykułów w pb.pl
Subskrypcja
  1. MIEJSCE WOJEWÓDZTWO PODKARPACKIE - Port Lotniczy Rzeszów-Jasionka im. Rodziny Ulmów

11 listopada 2024 r. Port Lotniczy Rzeszów-Jasionka im. Rodziny Ulmów odprawił milionowego w tym roku pasażera, bijąc rekord z roku poprzedniego.

– W 2023 r. obsłużyliśmy 1,02 mln osób, teraz ten wynik już jest lepszy – mówi Adam Hamryszczak, prezes Portu Lotniczego Rzeszów-Jasionka im. Rodziny Ulmów.

Nie jest to jedyne spektakularne osiągnięcie podkarpackiej jedynki.

– Z pewnością za duży sukces należy uznać rozpoczęcie współpracy z łotewskim narodowym przewoźnikiem – AirBaltic, który 8 listopada zainaugurował połączenie na linii Rzeszów–Ryga. Natomiast w cargo obsłużyliśmy już ponad 40 tys. ton frachtu – mówi Adam Hamryszczak,

Przeczytaj także:

Zapewnia, że port cały czas inwestuje w poprawę warunków do realizacji operacji pasażerskich i cargo.

– Nie ukrywam, że niezwykle istotne dla naszej spółki są projekty dotyczące cyfryzacji i cyberbezpieczeństwa lotniska. Dobiegła również końca modernizacja długoterminowego parkingu i obecnie dla naszych pasażerów dostępnych jest niemal 1,3 tys. miejsc parkingowych. Łącznie na przedsięwzięcia inwestycyjne przeznaczyliśmy w tym roku ok. 43 mln zł z funduszy własnych – mówi Adam Hamryszczak.

Sukcesem spółki było także uzyskanie ponad 31 mln zł dofinansowania

z programu Fundusze Europejskie na Infrastrukturę, Klimat i Środowisko (FEnIKS). Pieniądze zostaną przeznaczone na trzy projekty, dzięki którym będzie możliwe podniesienie standardu obsługi związanej z ruchem pasażerskim i towarowym oraz bezpieczeństwem pożarowym.

– Naszym planem na najbliższą przyszłość jest konsekwentny rozwój w segmentach pasażerskim i cargo. Chcemy być lotniskiem pierwszego wyboru dla pasażerów z południowo-wschodniej części kraju. Celem na najbliższe lata jest obsługa 1,5 mln pasażerów rocznie. Zamierzamy również rozbudowywać program „Lotnisko przyjazne rodzinie”, który cieszy się popularnością wśród rodzin z dziećmi. Jeśli chodzi o obsługę cargo, to w kolejnych latach planujemy należeć do krajowej czołówki, bazując nie tylko na dostępnej infrastrukturze, ale przede wszystkim na kompetencjach i doświadczeniu nabytym w ostatnich latach – mówi Adam Hamryszczak.

Spółka będzie także kontynuować rozpoczętą w 2021 r. ofensywę inwestycyjną.

– W najbliższych latach będziemy m.in. modernizować drogę startową oraz budować drugą część równoległej drogi kołowania. Prace planujemy przeprowadzić etapami, w taki sposób, aby zapewnić ciągłość funkcjonowania lotniska, bez konieczności zamykania go na kilka miesięcy. Dodatkowo, obserwując rosnący ruch pasażerski na naszym lotnisku i trendy rynkowe, jesteśmy wręcz zobowiązani do tego, aby myśleć docelowo również o rozbudowie terminala pasażerskiego – informuje Adam Hamryszczak.

Organizator

Puls Biznesu

Autor rankingu

Coface

Partnerzy

GPW ORLEN