LOT wyda 20 mln zł na marketing i promocje

Magdalena Brzózka
12-05-2009, 00:00

Polski przewoźnik, który ma na koncie gigantyczną stratę z ubiegłego roku, w walce o klientów stawia na hasło: reklama dźwignią handlu.

Polski przewoźnik, który ma na koncie gigantyczną stratę z ubiegłego roku, w walce o klientów stawia na hasło: reklama dźwignią handlu.

Wczoraj rada nadzorcza LOT wybrała nowego prezesa. Został nim Sebastian Mikosz, faworyt konkursu, który pełnił obowiązki prezesa od dwóch miesięcy. Zarząd przewoźnika, który w ubiegłym roku miał ponad 700 mln zł straty netto, ogłosił kryzysowy plan na zdobycie nowych i utrzymanie obecnych klientów.

— Nasza sprzedaż spada —podobnie jak w całej branży — o około 25 proc. Pierwszy kwartał nie był dla nas najlepszy, jednak mimo słabej koniunktury chcemy powalczyć o odzyskanie klientów. Straciliśmy ich sporo w ostatnich latach — mówi Paweł Pudłowski, wiceprezes PLL LOT ds. handlowych.

W obliczu kryzysu, w ramach cięcia kosztów, firmy przede wszystkim tną wydatki na akcje marketingowe. LOT zagra jednak w innej lidze. Nie zamierza oszczędzać na tej działalności.

— Będziemy szukać oszczędności na każdym innym możliwym polu. Uważam, że szczególnie w kry-zysie musimy informo- wać rynek o naszych dzia- łaniach i ofercie. W tym ro- ku na marketing wydamy około 20 mln zł — mówi Paweł Pudłowski.

LOT chce zachęcić klientów, oferując podrożującym we dwoje 50-procentową zniżkę na jeden bilet na tej samej trasie. Poza tym spółka wprowadziła ogólnopolską taryfę weekendową, dzięki czemu za 296 zł możemy polecieć na weekend z Warszawy i wrócić do stolicy z dowolnego polskiego miasta. Zarząd spółki liczy, że pasażerów znajdzie w sieci.

— Stawiamy na internet, bo sprzedaż przez ten kanał dystrybucji stale rośnie, poza tym jest dużo tańsza niż tradycyjny handel. Dzisiaj wirtualna sprzedaż zapewnia 10 proc. ogólnych przychodów. Chcemy ją zwiększyć do 20 proc. w ciągu 18 miesięcy — mówi Paweł Pudłowski.

© ℗
Rozpowszechnianie niniejszego artykułu możliwe jest tylko i wyłącznie zgodnie z postanowieniami „Regulaminu korzystania z artykułów prasowych” i po wcześniejszym uiszczeniu należności, zgodnie z cennikiem.

Podpis: Magdalena Brzózka

Polecane

Inspiracje Pulsu Biznesu

Puls Biznesu

Puls Inwestora / LOT wyda 20 mln zł na marketing i promocje