Łotewski Printful zainwestuje w pierwszy zakład w Polsce 7 mln zł

  • PAP
opublikowano: 18-06-2021, 13:39

Łotewska firma Printful inc. otworzy w Łodzi centrum specjalizujące się w usługach z zakresu "cut&sew", czyli technice pozwalającej na produkcję i pełną personalizację nadruków na ubraniach – poinformowała w piątek Polska Agencja Inwestycji i Handlu (PAIH).

fot. materiały prasowe Printful

W nowy, pierwszy w Polsce zakład produkcyjny spółka ma zainwestować 7 mln zł. W pierwszym roku działalności zatrudnienie znajdzie w nim ok. 50 osób, a w kolejnych latach zwiększy się ono do ok. 170.

Jak zaznaczyła wspierająca inwestycję PAIH, wybór Łodzi przez Printful inc. na siedzibę pierwszego oddziału w Polsce nie jest przypadkowy. Miasto od wieków bowiem jest symbolem polskiego sektora odzieżowego, a edukacja z zakresu krawiectwa i dziewiarstwa jest w nim wciąż na bardzo wysokim poziomie.

"W ciągu ostatnich 10 lat Polska zwiększyła swój eksport odzieży o 104 proc., dlatego, aby nadążyć za rosnącym zapotrzebowaniem na usługi z zakresu +cut&sew+, wybraliśmy Polskę jako naszą kolejną lokalizację. Biorąc pod uwagę, że Łódź jest historycznie znana z dobrze rozwiniętego przemysłu tekstylnego i odzieżowego, nasza decyzja była oparta na dostępności pracowników i możliwościach rynkowych" – wyjaśnił cytowany w komunikacie współzałożyciel firmy Davis Siksnans.

Printful planuje rozpoczęcie działalności w Polsce pod koniec br. W ramach inwestycji ma powstać zakład o powierzchni 9 tys. m kw, specjalizujący się w produkcji i pełnej personalizacji nadruków na wszystkich produktach odzieżowych.

Inwestor z Łotwy skorzystał z oferty doradztwa Centrum Inwestycji PAIH. Polegała ona m.in. na analizie potencjału inwestycyjnego rynku odzieżowego w Polsce, wizytach lokalizacyjnych oraz wsparciu inwestora w wyszukaniu lokalnych partnerów.

"Cieszymy się, że Printful wybrał Polskę na lokalizację swojej kolejnej siedziby. Inwestycja firmy niewątpliwie sprzyjać będzie rozwojowi specjalizacji Łodzi jako ośrodka kreatywnego i oczywiście nawiązywać do najlepszych tradycji miasta jako polskiego centrum wzornictwa oraz projektowania odzieżowego" – zaznaczył dyrektor Centrum Inwestycji PAIH Marcin Fabianowicz.

Dodał, że stworzenie kolejnych miejsc pracy dla krawców i szwaczy to nowe możliwości dla specjalistów z regionu łódzkiego, którzy często podejmują pracę poza wyuczonym zawodem.

Printful prowadzi obecnie działalność w 10 zakładach – cztery z nich znajdują się w Europie: dwa na Łotwie, jeden w Hiszpanii i jeden w Wielkiej Brytanii. Centrum w Łodzi będzie piątym w Europie. Firma zatrudnia ponad 1600 pracowników. W ubiegłym roku jej przychody wzrosły o prawie 80 proc. przekraczając 200 mln dolarów.

Puls Innowacji
Najważniejsze informacje o rozwoju i finansowaniu nowych technologii. Ciekawostki ze świata gigantów, start-upów i funduszy VC
ZAPISZ MNIE
×
Puls Innowacji
autor: Anna Bełcik
Wysyłany raz w tygodniu
Anna Bełcik
Najważniejsze informacje o rozwoju i finansowaniu nowych technologii. Ciekawostki ze świata gigantów, start-upów i funduszy VC
ZAPISZ MNIE
Administratorem Pani/a danych osobowych będzie Bonnier Business (Polska) Sp. z o. o. (dalej: my). Adres: ul. Kijowska 1, 03-738 Warszawa. Administratorem Pani/a danych osobowych będzie Bonnier Business (Polska) Sp. z o. o. (dalej: my). Adres: ul. Kijowska 1, 03-738 Warszawa. Nasz telefon kontaktowy to: +48 22 333 99 99. Nasz adres e-mail to: rodo@bonnier.pl. W naszej spółce mamy powołanego Inspektora Ochrony Danych, adres korespondencyjny: ul. Ludwika Narbutta 22 lok. 23, 02-541 Warszawa, e-mail: iod@bonnier.pl. Będziemy przetwarzać Pani/a dane osobowe by wysyłać do Pani/a nasze newslettery. Podstawą prawną przetwarzania będzie wyrażona przez Panią/Pana zgoda oraz nasz „prawnie uzasadniony interes”, który mamy w tym by przedstawiać Pani/u, jako naszemu klientowi, inne nasze oferty. Jeśli to będzie konieczne byśmy mogli wykonywać nasze usługi, Pani/a dane osobowe będą mogły być przekazywane następującym grupom osób: 1) naszym pracownikom lub współpracownikom na podstawie odrębnego upoważnienia, 2) podmiotom, którym zlecimy wykonywanie czynności przetwarzania danych, 3) innym odbiorcom np. kurierom, spółkom z naszej grupy kapitałowej, urzędom skarbowym. Pani/a dane osobowe będą przetwarzane do czasu wycofania wyrażonej zgody. Ma Pani/Pan prawo do: 1) żądania dostępu do treści danych osobowych, 2) ich sprostowania, 3) usunięcia, 4) ograniczenia przetwarzania, 5) przenoszenia danych, 6) wniesienia sprzeciwu wobec przetwarzania oraz 7) cofnięcia zgody (w przypadku jej wcześniejszego wyrażenia) w dowolnym momencie, a także 8) wniesienia skargi do organu nadzorczego (Prezesa Urzędu Ochrony Danych Osobowych). Podanie danych osobowych warunkuje zapisanie się na newsletter. Jest dobrowolne, ale ich niepodanie wykluczy możliwość świadczenia usługi. Pani/Pana dane osobowe mogą być przetwarzane w sposób zautomatyzowany, w tym również w formie profilowania. Zautomatyzowane podejmowanie decyzji będzie się odbywało przy wykorzystaniu adekwatnych, statystycznych procedur. Celem takiego przetwarzania będzie wyłącznie optymalizacja kierowanej do Pani/Pana oferty naszych produktów lub usług.
© ℗
Rozpowszechnianie niniejszego artykułu możliwe jest tylko i wyłącznie zgodnie z postanowieniami „Regulaminu korzystania z artykułów prasowych” i po wcześniejszym uiszczeniu należności, zgodnie z cennikiem.

Polecane