Lotnisko Chopina obsłużyło już 15,5 mln pasażerów w tym roku

PAP
21-12-2017, 20:11

Warszawskie Lotnisko Chopina obsłużyło w czwartek 15,5 - milionowego pasażera w tym roku - poinformował w komunikacie port. Największy port w Polsce w całym ubiegłym roku obsłużył 12,8 mln podróżnych.

Jak poinformowano w komunikacie, 15,5 - milionowy pasażer przyleciał z Toronto na pokładzie samolotu PLL LOT.

"W tym momencie obsłużyliśmy już ponad 20 proc. więcej pasażerów niż w roku ubiegłym, a do Sylwestra pozostało jeszcze kilka dni. Tak dynamiczny wzrost potwierdza, że nasza strategia stawiania na rozwój lotniska pod kątem ruchu tranzytowego oraz lotów dalekodystansowych jest słuszna" - powiedział cytowany w komunikacie dyrektor marketingu i PR Lotniska Chopina Hubert Wojciechowski.

Dyrektor biura komunikacji korporacyjnej PLL LOT Adrian Kubicki podkreślił, że "LOT odgrywa znaczącą rolę w rozwoju Lotniska Chopina". "Nasz rekord na koniec tego roku to 6,8 mln pasażerów, z czego znacząca większość to pasażerowie, którzy nie tylko podróżują z i do Warszawy, ale też coraz chętniej przesiadają się na Lotnisku Chopina. W ten sposób razem z naszymi partnerami z lotniska budujemy jeden z najwygodniejszych portów przesiadkowych w Europie" – powiedział Kubicki.

Lotnisko Chopina obsługuje blisko 38 proc. ruchu pasażerskiego w Polsce. W 2016 r. port obsłużył o 14,4 proc. więcej pasażerów niż w 2015 r. Lotniskiem zarządza Przedsiębiorstwo Państwowe "Porty Lotnicze", które zatrudnia ponad 1,5 tys. osób. 

 

© ℗
Rozpowszechnianie niniejszego artykułu możliwe jest tylko i wyłącznie zgodnie z postanowieniami „Regulaminu korzystania z artykułów prasowych” i po wcześniejszym uiszczeniu należności, zgodnie z cennikiem.

Podpis: PAP

Być może zainteresuje Cię też:

Polecane

Inspiracje Pulsu Biznesu

Puls Biznesu

Transport i logistyka / Lotnisko Chopina obsłużyło już 15,5 mln pasażerów w tym roku