Lotnisko Chopina obsłużyło ok. 12 mln pasażerów od stycznia do końca sierpnia

PAP
opublikowano: 07-09-2018, 16:29

Warszawskie Lotnisko Chopina od stycznia do końca sierpnia br. obsłużyło blisko 12 mln pasażerów - poinformował w piątek port. To o 14 proc. więcej w porównaniu z tym samym okresem ub.r. Prawie 11 mln osób skorzystało z połączeń międzynarodowych.

Dla porównania, w pierwszych ośmiu miesiącach 2017 roku w ruchu międzynarodowym było 10,7 mln pasażerów (w ruchu krajowym – 1,1 mln), z czego 27 proc. stanowili pasażerowie tranzytowi. W całym 2017 roku było ich 24 proc.

W sierpniu br. Lotnisko Chopina obsłużyło 1,9 mln podróżnych, czyli o 12,4 proc. więcej niż w analogicznym okresie roku poprzedniego.

"Wszystko wskazuje na to, że pozycja warszawskiego lotniska jako atrakcyjnego punktu przesiadkowego w tej części Europy wciąż wzrasta. To efekt realizowanej strategii rozwoju ruchu tranzytowego" - powiedziała cytowana w komunikacie dyrektor biura marketingu i PR Lotniska Chopina Monika Zakrzewska.

Lotnisko Chopina w Warszawie to największy port lotniczy w Polsce. W 2017 r. odprawiło 15,8 mln pasażerów – o 23 proc. więcej niż rok wcześniej. W tegorocznym sezonie letnim port oferuje 123 połączenia regularne i 78 czarterowych. Lotniskiem zarządza Przedsiębiorstwo Państwowe "Porty Lotnicze".

© ℗
Rozpowszechnianie niniejszego artykułu możliwe jest tylko i wyłącznie zgodnie z postanowieniami „Regulaminu korzystania z artykułów prasowych” i po wcześniejszym uiszczeniu należności, zgodnie z cennikiem.

Podpis: PAP

Polecane

Inspiracje Pulsu Biznesu

Puls Biznesu

Inne / Lotnisko Chopina obsłużyło ok. 12 mln pasażerów od stycznia do końca sierpnia