Czytasz dzięki

Lotos chce zwiększyć udział w rynku detalicznym do ponad 8 proc.

Polska Agencja Prasowa SA
opublikowano: 15-09-2005, 16:26

Grupa Lotos SA chce zwiększyć swój udział w krajowym rynku detalicznym do ponad 8 proc. z obecnych 7,5 proc. - poinformował PAP w czwartek wiceprezes gdańskiej rafinerii Wojciech Kowalczyk.

    Grupa Lotos SA chce zwiększyć swój udział w krajowym rynku detalicznym do ponad 8 proc. z obecnych 7,5 proc. - poinformował PAP w czwartek wiceprezes gdańskiej rafinerii Wojciech Kowalczyk.

    "Biorąc pod uwagę nasz potencjał sprzedaży myślę, że na koniec tego roku nasz udział w rynku detalicznym będzie powyżej 8 proc." - powiedział PAP Kowalczyk.

    Pod koniec sierpnia Grupa Lotos przejęła 39 stacji benzynowych Esso należących wcześniej do ExxonMobil Poland. Wartość transakcji wyniosła 278,5 mln zł. Dzięki temu udział Grupy Lotos w rynku detalicznym wzrósł do 7,5 proc.

    Grupa Lotos realizuje obecnie program rozwoju ogólnopolskiej sieci stacji paliw Prosta, w ramach którego do 2010 roku spółka planuje zwiększenie udziału w krajowym rynku sprzedaży detalicznej do 12 proc. "Zakładamy, że na koniec 2009 roku powinniśmy mieć 10,8-10,9 proc. udziału w rynku detalicznym, natomiast docelowo w 2010 roku osiągniemy 12 proc. udziału" - powiedział Kowalczyk.

    Program Prosta zakłada rozbudowę sieci własnych stacji Grupy Lotos do 150 punktów oraz sieci partnerskich do 250 punktów do końca 2006 roku. W 2007 roku spółka chce mieć łącznie 500 stacji paliw pod własną marką.

© ℗
Rozpowszechnianie niniejszego artykułu możliwe jest tylko i wyłącznie zgodnie z postanowieniami „Regulaminu korzystania z artykułów prasowych” i po wcześniejszym uiszczeniu należności, zgodnie z cennikiem.

Podpis: Polska Agencja Prasowa SA

Polecane