Lotos Oil zwiększył sprzedaż olejów o 10 proc.

10-04-2007, 14:13

Należąca do Grupy Lotos spółka Lotos Oil, osiągnęła wzrost sprzedaży wyrobów własnych w 2006 roku o blisko 10% w stosunku do  poprzedniego roku i utrzymała pozycję lidera na polskim rynku olejów z udziałem w wysokości 30%, poinformował Lotos we wtorek.

"Dla spółki Lotos Oil 2006 rok był okresem umocnienia pozycji lidera na rynku polskim. W segmencie olejów silnikowych i przemysłowych spółka osiągnęła wzrost sprzedaży wyrobów własnych o blisko 10% w stosunku do poprzedniego roku"- czytamy w komunikacie.

Lotos podał, że według najnowszych badań PBS Consultants Poland za rok 2006, Lotos Oil utrzymuje pozycję lidera rynku olejów silnikowych z udziałami około 30%.

Oprócz olejów silnikowych spółka Lotos Oil wytwarza również całą gamę olejów dla przemysłu, ze szczególnym uwzględnieniem potrzeb energetyki, hutnictwa, górnictwa i przemysłu maszynowego.

"Wzrost sprzedaży to przede wszystkim efekt dobrej koniunktury gospodarczej. Pomimo tego, że w tym segmencie nadal dominują klasyczne rozwiązania, z wolna obserwujemy rosnące zainteresowanie olejami syntetycznymi i semisyntekami - powiedział prezes spółki Jacek Neska, cytowany w komunikacie.

Lotos Oil wchodzi w skład w skład grupy kapitałowej Lotos. W ramach grupy spółka zajmuje się produkcją i dystrybucją olejów smarnych, bazowych oraz przemysłowych, a także smarów. Od wielu lat firma jest liderem rynku olejów silnikowych. Spółka posiada trzy wydziałach olejowe w Czechowicach, Jaśle oraz Gdańsku. ISB

© ℗
Rozpowszechnianie niniejszego artykułu możliwe jest tylko i wyłącznie zgodnie z postanowieniami „Regulaminu korzystania z artykułów prasowych” i po wcześniejszym uiszczeniu należności, zgodnie z cennikiem.

Polecane

Inspiracje Pulsu Biznesu

Puls Biznesu

Gospodarka / Lotos Oil zwiększył sprzedaż olejów o 10 proc.