Lotos sprzedał w ub.r. 136 tys. ton asfaltów modyfikowanych

DI
14-01-2009, 14:10

Blisko 136 tys. ton asfaltów modyfikowanych sprzedała w ub.r. spółka Lotos Asfalt. To 10-proc. wzrost w stosunku do 2007 r. Ponad 13 tys. ton tych asfaltów trafiło na eksport; o 120 proc. więcej niż 2  lata temu.       

Głównymi krajowymi odbiorcami asfaltów z Lotosu były największe firmy drogowe realizujące w minionym roku podstawowe inwestycje związane przede wszystkim z budową autostrad A1, A2 i A4. Oprócz dostaw na główne place budów Lotos Asfalt dostarczał również w 2008 r. asfalty modyfikowane i klasyczne przedsiębiorstwom realizującym kontrakty na drogach krajowych i wojewódzkich.

– Na budowę całego 90-km odcinka autostrady A1 dostarczyliśmy w latach 2006-2008 ponad 55 tys. ton najwyższej jakości asfaltów, w tym także asfaltów modyfikowanych, znacznie zwiększających wytrzymałość nawierzchni drogowych bez względu na zmiany pogodowe czy różnice temperatur – podkreśla Krzysztof Brygała, prezes Lotos Asfalt. 

–  Za granicą zainteresowanie asfaltami modyfikowanymi wzrosło głównie na Litwie. Naszymi głównymi odbiorcami są tam liczące się w branży budowy i remontu dróg firmy – komentuje Adam Wojczuk, dyrektor ds. handlu spółki.   

Asfalty z Lotosu poza rynkiem krajowym i litewskim sprzedają się równie doskonale m.in. w Niemczech, Austrii, Czechach, Rumunii oraz na Ukrainie czy Słowacji. Polska spółka idealnie wykorzystuje koniunkturę budowlano-remontową infrastruktury drogowej panującą w Europie Środkowo-Wschodniej. Docelowo LOTOS Asfalt przewiduje wzrost udziałów w litewskim rynku asfaltów do ponad 40 proc. i dodatkowo sprzedaż na Łotwie i w Estonii.
 
–  W 2010 r. chcemy wprowadzić na rynek nawet 1,3 mln ton produktów –  kończy prezes Brygała. –  Znacznie zwiększy to dostępność asfaltów tak potrzebnych do rozbudowy infrastruktury drogowej m.in. pod kątem organizowanych w Polsce i na Ukrainie finałów mistrzostw Europy w piłce nożnej w 2012 r.

Spółka Lortos Asfalt powstała w kwietniu 2004 r., w czerwcu tego samego roku spółka przejęła pracowników i aktywa asfaltowe rafinerii w Jaśle, a w lipcu 2005 r. kupiła wydział asfaltowy dawnej rafinerii w Czechowicach-Dziedzicach. Tym samym LOTOS Asfalt dysponuje obecnie trzema ośrodkami produkcyjnymi - w Gdańsku, Jaśle i Czechowicach-Dziedzicach. Do klientów w Polsce i Europie trafiają produkowane w nich asfalty drogowe, asfalty przemysłowe, emulsje i specyfiki asfaltowe. LOTOS Asfalt jest liderem pod względem wielkości produkcji asfaltów modyfikowanych w Polsce. Produkuje je zarówno w rafinerii gdańskiej, jaki i na Śląsku - w Czechowicach-Dziedzicach. Ulepszenie klasycznych asfaltów stało się konieczne z powodu wzrostu liczby pojazdów i większego obciążenia nawierzchni dróg krajowych. Ponadto warunki klimatyczne występujące w Polsce skłaniają do wykorzystywania w budowie dróg najwyższej klasy materiałów. Asfalty z LOTOSU z powodzeniem wykorzystywane są nie tylko przy budowie autostrady A1 oraz wielu innych dróg na Pomorzu, ale znalazły również zastosowanie podczas budowy i remontów autostrad A2, A4 i A6 oraz słynnej „Zakopianki”.

© ℗
Rozpowszechnianie niniejszego artykułu możliwe jest tylko i wyłącznie zgodnie z postanowieniami „Regulaminu korzystania z artykułów prasowych” i po wcześniejszym uiszczeniu należności, zgodnie z cennikiem.

Podpis: DI

Polecane

Inspiracje Pulsu Biznesu

Puls Biznesu

Transport i logistyka / / Lotos sprzedał w ub.r. 136 tys. ton asfaltów modyfikowanych