Lotos: za dwa miesiące strategia dotycząca rynku detalicznego

Polska Agencja Prasowa SA
20-09-2005, 14:35

Grupa Lotos za około dwa miesiące powinna zdefiniować długoterminową strategię dotyczącą rynku detalicznego - powiedział we wtorek dziennikarzom prezes Grupy Lotos Paweł Olechnowicz.

Grupa Lotos za około dwa miesiące powinna zdefiniować długoterminową strategię dotyczącą rynku detalicznego - powiedział we wtorek dziennikarzom prezes Grupy Lotos Paweł Olechnowicz.

    Udział Grupy Lotos w rynku detalicznym wynosi obecnie 7,5 proc., po sierpniowej umowie kupna za 278,5 mln zł 39 stacji Esso od ExxonMobil Poland.

    Program Grupy Lotos przewiduje zwiększenie udziału w rynku detalicznym do 12 proc. do 2010 r. Program ten zakłada rozbudowę sieci własnych stacji do 150 punktów oraz sieci partnerskich do 250 punktów do końca 2006 roku. W 2007 roku spółka chce mieć łącznie 500 stacji paliw pod własną marką.

    W wyniku przejęcia stacji Esso Grupa Lotos zwiększy liczbę stacji własnych z 74 do 113, a po wybudowaniu stacji paliw na zakupionych w ramach transakcji nieruchomościach - do 127.

    Na 2006 rok Grupa Lotos planuje inwestycje w wysokości 1,25 mld zł, na 2007 rok 1,26 mld zł, na 2008 rok 1,19 mld zł, a na 2009 rok 763 mln zł. Większość tych kwot przeznaczona będzie na Program Kompleksowego Rozwoju Technicznego (PKRT) oraz na program Prosta (dotyczący rozwoju sprzedaży detalicznej). Łącznie, do końca 2009 roku, Grupa Lotos planuje przeznaczyć na inwestycje 5,28 mld zł.

    Od poniedziałku akcje Grupy Lotos znajdują się w składzie indeksu WIG20, który jest indeksem największych i najbardziej płynnych spółek warszawskiej giełdy. Akcje Lotosu weszły w skład indeksu po trzech miesiącach od debiutu giełdowego, który miał miejsce 9 czerwca br.

    Korekty WIG20 są przeprowadzane kwartalnie w trzeci piątek czerwca, września i grudnia. Korekta roczna dokonywana jest w trzeci piątek marca. Ostatnią korektę przeprowadzono 16 września, akcje Lotosu zastąpiły w składzie WIG20 akcje spółki Mondi.

    Zdaniem prezesa GPW Wiesława Rozłuckiego, wejście spółki do indeksu przynosi spółce "automatyczne" zainteresowanie inwestorów.

© ℗
Rozpowszechnianie niniejszego artykułu możliwe jest tylko i wyłącznie zgodnie z postanowieniami „Regulaminu korzystania z artykułów prasowych” i po wcześniejszym uiszczeniu należności, zgodnie z cennikiem.

Podpis: Polska Agencja Prasowa SA

Najważniejsze dzisiaj

Polecane

Inspiracje Pulsu Biznesu

Puls Biznesu

Puls Inwestora / Lotos: za dwa miesiące strategia dotycząca rynku detalicznego