LPP liczy na 100 mln zł zysku netto i ponad 1 mld zł obrotów w 2006 r.

Internet Securities
opublikowano: 23-02-2005, 15:28

Spółka odzieżowa LPP SA podtrzymała prognozy sprzedaży grupy na 2005 i 2006 rok – odpowiednio 750 mln i ponad 1 mld zł – oraz liczy na ok. 100 mln zł skonsolidowanego zysku netto w 2006 roku dzięki inwestycjom rzędu 130-150 mln zł.

Spółka odzieżowa LPP SA podtrzymała prognozy sprzedaży grupy na 2005 i 2006 rok – odpowiednio 750 mln i ponad 1 mld zł – oraz liczy na ok. 100 mln zł skonsolidowanego zysku netto w 2006 roku dzięki inwestycjom rzędu 130-150 mln zł.

Kolejne lata mogą przynieść rentowność netto rzędu 13-14%, a LPP chce zwiększać obecność za granicą i stać się europejską firmą średniej wielkości. Planowane też jest wprowadzenie nowej marki, powiedział w środę dziennikarzom wiceprezes spółki Dariusz Pachla.

W całym 2004 roku grupa miała 42,80 mln zł skonsolidowanego zysku netto przy obrotach wynoszących 546,65 mln zł.

SZYBKO ROSNĄCE ZYSKI

Pachla powiedział, że prognoza skonsolidowanej sprzedaży 750 mln zł w tym roku jest założeniem ostrożnym, jednak założenie ponad 1 mld zł na w 2006 roku jest jak najbardziej realne i oparte o istniejące już umowy. Zyski mogą rosnąć szybciej niż sprzedaż.

„Według mnie, osiągnięcie zysku netto na poziomie 100 mln zł nie jest wielkim wyczynem” – powiedział Pachla.

LPP, którego sztandarową marką jest Reserved, w ciągu 3-4 lat chce osiągnąć rentowność netto na poziomie 13-14%.

„Dla nas osiągalna jest rentowność 13-14% i pewnie zajmie nam to 3-4 lata, bo w tym czasie przewidujemy znaczny rozwój, a jest to kosztochłonne. [...] Wciąż widzimy szansę na rynku polskim i na rynkach ościennych” – powiedział Pachla.

„Rozwijamy się o 30-40% rocznie. Jeszcze przez kilka lat mamy nadzieję powtarzać takie wartości, a nie sposób zwiększać sprzedaży bez dużych inwestycji” – powiedział Pachla.

KIERUNEK – NA WSCHÓD

LPP chce zwiększać powierzchnie sklepowe nie tylko w Polsce, ale także za granicą i w ciągu kilku lat stać się europejską firmą średniej wielkości z 1 mld euro obrotu i 140 mln euro zysku netto.

„W tym roku rozwój poza granicami Polski będzie wyraźnie szybszy niż w Polsce. Mamy ambicje, i jest to realna szansa, aby w ciągu najbliższych lat LPP stała się europejską firmą średniej wielkości i będziemy do tego zmierzali” – powiedział Pachla.

„Jeśli za miernik przyjmiemy kilka lat, to spółka średniej wielkości to taka z ok. 1 mld euro obrotu. Dziś firmy tej wielkości są w stanie wygenerować takie wyniki [14% rentowności netto]” – dodał.

Powiedział też, że LPP nie wyklucza akwizycji, choć na razie zakłada samodzielny rozwój.

Oprócz Polski, LPP jest obecna w siedmiu krajach: na Litwie, Łotwie, Estonii, Czechach, Węgrzech, Rosji i Ukrainie.

„Przyglądamy się rynkom dawnego bloku wschodniego, gdzie nas nie ma i pewnie tam wejdziemy. Kierunek zachodni też w dalszej perspektywie, tzn. za kilka lat, nie jest odrzucany. Dziś jednak skupiamy się na rynkach wschodnich” – powiedział Pachla.

„Przyglądamy się całemu blokowi wschodniemu: Rumunii, Bułgarii, krajom postjugosławiańskim” – dodał.

W 2005 roku ma powstać 26 tys. m. kw. dodatkowej powierzchni wobec 64 tys. m. kw. obecnie, a na koniec 2006 roku spółka chce mieć ok. 120 tys. m. kw. powierzchni, łącznie w Polsce i za granicą. Na samej Ukrainie powierzchnia ma zwiększyć się w tym roku do 16 tys. m. kw. z 2,5 tys. m. kw. na koniec 2004 roku.

„Łączne wydatki wyniosą ok. 130-150 mln zł, z czego ok. 62 mln w 2005 roku” – dodał Pachla.

Wiceprezes powiedział, że pieniądze na inwestycje pochodzić będą ze środków własnych i kredytów bankowych, a nie emisji akcji, której spółka nie przewiduje.

Pachla powiedział też, że zarząd nie będzie proponował wypłaty dywidendy z zysku za 2004 rok.

NOWA MARKA

LPP ma zamiar wprowadzić na rynek kolejną markę. W tym roku zapadnie decyzja co do jej kształtu, a na przełomie III/V kwartału 2006 roku lub w pierwszym kwartale 2007 roku marka ta zostanie wprowadzona na rynek.

„Nie jest powiedziane, że to będzie wyrób skierowany do kolejnej grupy wiekowej, a może być to wyrób potrzebny wszystkim grupom wiekowym. Rozważamy różne możliwości i dopóki nie zapadnie decyzja, wszystko jest możliwe” – powiedział Pachla.

Obecnie LPP ma oprócz marki Reserved także markę Cropp Town. (ISB)

bas/tom

© ℗
Rozpowszechnianie niniejszego artykułu możliwe jest tylko i wyłącznie zgodnie z postanowieniami „Regulaminu korzystania z artykułów prasowych” i po wcześniejszym uiszczeniu należności, zgodnie z cennikiem.

Podpis: Internet Securities

Polecane