Czytasz dzięki

LPP podtrzymuje prognozę wzrostu zysku netto grupy do 60 mln zł w 2005 r.

Internet Securities
opublikowano: 11-08-2005, 14:44

Spółka odzieżowa LPP SA po raz kolejny podtrzymała w czwartek – po publikacji wyników za II kw. – prognozy na br., zakładające zwiększenie skonsolidowanego zysku netto do 60,0 mln zł (o 46% r/r) i przychodów do 750,0 mln zł w 2005 roku (o 38% r/r).

Spółka odzieżowa LPP SA po raz kolejny podtrzymała w czwartek – po publikacji wyników za II kw. – prognozy na br., zakładające zwiększenie skonsolidowanego zysku netto do 60,0 mln zł (o 46% r/r) i przychodów do 750,0 mln zł w 2005 roku (o 38% r/r).

„Grupa Kapitałowa LPP podtrzymuje założone cele i prognozy finansowe na 2005 rok przekazane raportem bieżącym 2/2005 z dnia 13 stycznia 2005 roku” – podała spółka w komentarzu do wyników.

LPP miała 13,86 mln zł skonsolidowanego zysku netto w drugim kwartale 2005 roku wobec 6,93 mln zł zysku rok wcześniej. Skonsolidowane przychody wyniosły 159,99 mln zł wobec 118,69 mln zł rok wcześniej.

W całej pierwszej połowie 2005 roku grupa miała 16,17 mln zł zysku wobec 8,17 mln zł zysku rok wcześniej przy obrotach odpowiednio 304,91 mln zł wobec 223,21 mln zł.

„Uzyskanie dobrego wyniku netto zawdzięczamy przede wszystkim zwiększeniu marży na sprzedaży, która wzrosła o kilka punktów procentowych” – powiedział na spotkaniu z dziennikarzami wiceprezes LPP Dariusz Pachla.

Według niego, najważniejszym powodem zwiększenia marży było natomiast odchodzenie od hurtowych kanałów dystrybucji – sprzedaży do samych hurtowni i do hipermarketów. „Drugi powód to umiejętniejsze zarządzanie marżą. Dzięki odpowiedniemu oprogramowaniu jesteśmy w stanie to robić” – podkreślił wiceprezes.

Bardzo istotnym czynnikiem wzrostu zysku netto było utrzymanie na zbliżonym poziomie kosztów tzw. zaplecza (ogólnego zarządu).

„Rozwijając naszą spółkę przez kilka ostatnich lat przygotowywaliśmy się do większej skali działania i to wiązało się w przeszłości z ponoszeniem większych kosztów niż ówczesne potrzeby, ale obecnie te koszty nie muszą być już powiększane” – wyjaśnił Pachla.

LPP MOŻE WYPŁACIĆ DYWIDENDĘ Z ZYSKU ZA 2006 ROK

Wiceprezes LPP nie wykluczył w czwartek, że spółka wypłaci dywidendę z zysku za 2006 rok, ale będzie to zależało od skali finansowania jej dalszego rozwoju zyskiem.

„Rozważamy taką możliwość [wypłatę dywidendy - przyp. ISB], ale nie chcę deklarować, że nastąpi to szybko. [...] Jest szansa, że dywidenda będzie wypłacona z zysku za 2006 rok” – powiedział Pachla.

„Wszystko zależy od tego, czy spółka będzie się nadal mocno rozwijała i jaka będzie potrzeba finansowania rozwoju zyskiem” – powiedział.

Dodał, że mało prawdopodobne jest, aby właściciele podjęli decyzję o przeznaczeniu na dywidendę całości zysku. „Jeżeli w ogóle, to raczej niewielką część” – podsumował Pachla.

W lutym przedstawiciele LPP mówili, że nie będzie wielkim wyczynem osiągnięcie ok. 100 mln zł skonsolidowanego zysku netto w 2006 roku.

Tymczasem roczny poziom inwestycji firmy jest przewidziany na ok. 60 mln zł.

W całym 2004 roku grupa miała 42,80 mln zł skonsolidowanego zysku netto przy obrotach wynoszących 546,65 mln zł.

 

Zdrowy Biznes
Bądź na bieżąco z informacjami dotyczącymi wpływu pandemii koronawirusa na biznes oraz programów pomocowych
ZAPISZ MNIE
×
Zdrowy Biznes
autor: Katarzyna Latek
Wysyłany nieregularnie
Katarzyna Latek
Bądź na bieżąco z informacjami dotyczącymi wpływu pandemii koronawirusa na biznes oraz programów pomocowych
ZAPISZ MNIE
Administratorem Pani/a danych osobowych będzie Bonnier Business (Polska) Sp. z o. o. (dalej: my). Adres: ul. Kijowska 1, 03-738 Warszawa. Administratorem Pani/a danych osobowych będzie Bonnier Business (Polska) Sp. z o. o. (dalej: my). Adres: ul. Kijowska 1, 03-738 Warszawa. Nasz telefon kontaktowy to: +48 22 333 99 99. Nasz adres e-mail to: rodo@bonnier.pl. W naszej spółce mamy powołanego Inspektora Ochrony Danych, adres korespondencyjny: ul. Ludwika Narbutta 22 lok. 23, 02-541 Warszawa, e-mail: iod@bonnier.pl. Będziemy przetwarzać Pani/a dane osobowe by wysyłać do Pani/a nasze newslettery. Podstawą prawną przetwarzania będzie wyrażona przez Panią/Pana zgoda oraz nasz „prawnie uzasadniony interes”, który mamy w tym by przedstawiać Pani/u, jako naszemu klientowi, inne nasze oferty. Jeśli to będzie konieczne byśmy mogli wykonywać nasze usługi, Pani/a dane osobowe będą mogły być przekazywane następującym grupom osób: 1) naszym pracownikom lub współpracownikom na podstawie odrębnego upoważnienia, 2) podmiotom, którym zlecimy wykonywanie czynności przetwarzania danych, 3) innym odbiorcom np. kurierom, spółkom z naszej grupy kapitałowej, urzędom skarbowym. Pani/a dane osobowe będą przetwarzane do czasu wycofania wyrażonej zgody. Ma Pani/Pan prawo do: 1) żądania dostępu do treści danych osobowych, 2) ich sprostowania, 3) usunięcia, 4) ograniczenia przetwarzania, 5) przenoszenia danych, 6) wniesienia sprzeciwu wobec przetwarzania oraz 7) cofnięcia zgody (w przypadku jej wcześniejszego wyrażenia) w dowolnym momencie, a także 8) wniesienia skargi do organu nadzorczego (Prezesa Urzędu Ochrony Danych Osobowych). Podanie danych osobowych warunkuje zapisanie się na newsletter. Jest dobrowolne, ale ich niepodanie wykluczy możliwość świadczenia usługi. Pani/Pana dane osobowe mogą być przetwarzane w sposób zautomatyzowany, w tym również w formie profilowania. Zautomatyzowane podejmowanie decyzji będzie się odbywało przy wykorzystaniu adekwatnych, statystycznych procedur. Celem takiego przetwarzania będzie wyłącznie optymalizacja kierowanej do Pani/Pana oferty naszych produktów lub usług.
© ℗
Rozpowszechnianie niniejszego artykułu możliwe jest tylko i wyłącznie zgodnie z postanowieniami „Regulaminu korzystania z artykułów prasowych” i po wcześniejszym uiszczeniu należności, zgodnie z cennikiem.

Podpis: Internet Securities

Polecane