LPP przebiło barierę 2 mld zł

KSA
19-02-2010, 00:00

Odzieżowa spółka nie spodziewa się wzrostu obrotów, ale marże powinny być wyższe.

Odzieżowa spółka nie spodziewa się wzrostu obrotów, ale marże powinny być wyższe.

Dwuprocentowym wzrostem kursu zakończyły wczorajszą spadkową sesję akcje LPP. Rynek dobrze przyjął wyniki z IV kwartału 2009 r. Przychody okazały się zgodne z oczekiwaniami analityków, a zysk operacyjny i netto były o ponad 10 proc. wyższe.

Odzieżowa grupa zakończyła ostatni kwartał ubiegłego roku przychodami na poziomie 543,6 mln zł. Zysk operacyjny wyniósł 123,8 mln zł, na czysto LPP zarobiło 83,5 mln zł. Oznacza to wzrost odpowiednio o 3, 27 i 6 proc. w porównaniu z tym samym okresem przed rokiem (po zsumowaniu wyników LPP i Artmana, które nie były jeszcze konsolidowane).

Narastająco po czterech kwartałach przychody grupy wzrosły rok do roku (uwzględniając Artmana) o 6 proc., przebijając barierę 2 mld zł.

— Po stronie zysków nie był to jednak najlepszy rok — mówi Dariusz Pachla, wiceprezes LPP.

Zysk operacyjny spadł o 23 proc., do 182 mln zł, a zysk netto o 22 proc., do 106 mln zł.

— Gdybyśmy w 2009 r. weszli z takim poziomem kosztów jak w latach wcześniejszych, zamiast ponad 100 mln zł zysku mielibyśmy grubo ponad 100 mln zł straty — zaznacza Dariusz Pachla.

Wzrost przychodów grupy to głównie rezultat powiększenia sieci. W 2009 r. przybyło 229 sklepów, natomiast sprzedaż w tzw. sklepach porównywalnych spadła o 13 proc.

— W tym roku spodziewamy się, że sprzedaż w sklepach porównywalnych będzie nie większa, niż w ubiegłym — przyznaje Dariusz Pachla.

Wzrostu popytu spodziewa się nie wcześniej niż od drugiego półrocza. Doliczając dalszy rozwój sieci (o 80-90 sklepów), można się spodziewać, że przychody LPP poprawią się w tym roku o 15-20 proc.

W całym 2009 r. marża brutto na sprzedaży w grupie wynosiła niespełna 53 proc., ale w samym IV kwartale, m.in. dzięki umocnieniu złotego, udało się ją zwiększyć do ponad 65 proc.

— Liczymy, że ten pozytywny trend się utrzyma i w tym roku powrócimy do marż na poziomie około 60 proc. — mówi Dariusz Pachla.

LPP nie planuje w tym roku wprowadzania do oferty nowych marek ani przejęć.

© ℗
Rozpowszechnianie niniejszego artykułu możliwe jest tylko i wyłącznie zgodnie z postanowieniami „Regulaminu korzystania z artykułów prasowych” i po wcześniejszym uiszczeniu należności, zgodnie z cennikiem.

Podpis: KSA

Polecane

Inspiracje Pulsu Biznesu

Puls Biznesu

Puls Inwestora / LPP przebiło barierę 2 mld zł