LPP z inwestycjami na ponad 3 mld zł

Odzieżowy gigant zapowiada wzrost i rozwój głównie za granicą. Reserved i Cropp sprzedają tam więcej niż w kraju.

LPP, znane z takich marek jak Reserved, House, Sinsay, Cropp i Mohito, chwali się zeszłorocznym, najwyższym zyskiem w historii przekraczającym 505 mln zł (przy przychodach przekraczających 8 mld zł). Na 2019 r. zapowiada dwucyfrowe wzrosty sprzedaży m.in. dzięki zwiększaniu powierzchni handlowej i rozwojowi e-sklepu. W tym roku na placówki w Polsce i za granicą (otwarcia i przebudowę) wydać ma 670 mln zł,zaś łącznie w perspektywie 2019-22 — 2,24 mld zł.

PRZEMYSŁAW LUTKIEWICZ
Zobacz więcej

PRZEMYSŁAW LUTKIEWICZ Fot. WM

Wszystkie inwestycje w czasie tych trzech lat sięgnąć mają 3,16 mld zł — poza sklepami to kwestia rozbudowy centrum logistycznego i budowy nowego, stworzenia nowego biura w Gdańsku i Krakowie oraz wydatków na IT. Nowe placówki, jak LPP już wcześniej zapowiadało, będą uruchamiane już głównie poza krajem — na 2019 r. zaplanowano też dwa nowe kierunki: Bośnię i Hercegowinę oraz Finlandię.

— W Polsce możemy mówić o stabilizacji powierzchni, zaś przyśpieszenie wzrostu powinno nastąpić zwłaszcza w Europie Południowo-Wschodniej — mówi Przemysław Lutkiewicz, wiceprezes LPP.

Łącznie powierzchnia ma się zwiększyć o 11 proc. — najmocniej w przypadku marki Sinsay (dziś pod tym względem najmniejszej), a najsłabiej w przypadku Mohito (które pod względem powierzchni jest przedostatnie). To ta druga marka najsłabiej wypadła pod względem sprzedaży w ostatnim kwartale 2018 r., bo skurczyła się o 8 proc. W ostatnich trzech miesiącach roku szyldy Reserved i Cropp wygenerowały już większe przychody za granicą niż w Polsce.

© ℗
Rozpowszechnianie niniejszego artykułu możliwe jest tylko i wyłącznie zgodnie z postanowieniami „Regulaminu korzystania z artykułów prasowych” i po wcześniejszym uiszczeniu należności, zgodnie z cennikiem.

Podpis: Michalina Szczepańska

Polecane

Inspiracje Pulsu Biznesu