LPR: reforma rynku cukru szkodliwa dla polskich producentów

Polska Agencja Prasowa SA
opublikowano: 30-11-2005, 14:44

Liga Polskich Rodzin uważa, że reforma unijnego rynku cukru jest niekorzystna dla polskich producentówcukru i buraków. Popiera także stanowisko polskiego rządu, który nie zaakceptował tej reformy - poinformował na konferencji prasowej w środę poseł LPR Daniel Pawłowiec.

Liga Polskich Rodzin uważa, że reforma unijnego rynku cukru jest niekorzystna dla polskich producentówcukru i buraków. Popiera także stanowisko polskiego rządu, który nie zaakceptował tej reformy - poinformował na konferencji prasowej w środę poseł LPR Daniel Pawłowiec.

    "Zgadzamy się i przyjmujemy stanowisko rządu w tej sprawie, doceniamy, że polski rząd nie ugiął się pod żądaniami Komisji Europejskiej i walczył do końca" - powiedział Pawłowiec.

    Podkreślił, że "należy uznać za skandaliczne to, w jaki sposób do tej reformy doszło. Widzimy, że tzw. demokratyzacja procedur decyzyjnych UE wyraźnie oznacza pozbawienie możliwości poszczególnych państw wpływu na wspólną politykę".

     Jak zauważył, kilka państw było przeciwko reformie i zamiast poważnej debaty na ten temat, KE stosowała strategię "wyłuskiwania" poszczególnych państw i rozbijania sojuszu.

    Jego zdaniem, trzeba kontynuować "walkę" na forum Parlamentu Europejskiego, który musi zaopiniować kształt reformy. Dodał, że zaproponowana reforma jest szkodliwa dla polskich producentów cukru i buraków cukrowych i grozi utratą miejsc pracy.

    Ekspert LPR Marcin Wroński uważa, że w tej sytuacji rząd powinien opracować program restrukturyzacji Krajowej Spółki Cukrowej, taki by uchronić jak najwięcej miejsc pracy. Takim rozwiązaniem byłaby produkcja spirytusu z buraków cukrowych. Spirytus byłby dodatkiem do benzyny jako biopaliwo.

    Wroński dodał, że koszt przerobienia cukrowni na zakład wytwarzający alkohol nie jest duży, a koszt wyprodukowania litra spirytusu z buraków jest nawet niższy niż np. z ziemniaków i wynosi ok. 2 zł za litr.

    Uchwalona w ubiegłym tygodniu reforma unijnego rynku cukru zakłada, że cena buraków cukrowych spadnie o 39 proc. - z 43 do 26 euro w kampanii 2009/10. Plantatorzy buraków cukrowych dostaną rekompensaty w wysokości 64,2 proc. poniesionych strat w ramach dopłat bezpośrednich. Cukrownie zaś będą zachęcane do zaniechania produkcji wysokimi rekompensatami, sięgającymi w pierwszych dwóch latach 730 euro za tonę cukru (w kolejnych latach: 625 euro i 520 euro za tonę).

To musisz wiedzieć dziś rano
Codzienny newsletter z najważniejszymi informacjami dla inwestorów.
ZAPISZ MNIE
×
To musisz wiedzieć dziś rano
autor: Kamil Zatoński
Wysyłany codziennie
Kamil Zatoński
Codzienny newsletter z najważniejszymi informacjami dla inwestorów.
ZAPISZ MNIE
Administratorem Pani/a danych osobowych będzie Bonnier Business (Polska) Sp. z o. o. (dalej: my). Adres: ul. Kijowska 1, 03-738 Warszawa. Administratorem Pani/a danych osobowych będzie Bonnier Business (Polska) Sp. z o. o. (dalej: my). Adres: ul. Kijowska 1, 03-738 Warszawa. Nasz telefon kontaktowy to: +48 22 333 99 99. Nasz adres e-mail to: rodo@bonnier.pl. W naszej spółce mamy powołanego Inspektora Ochrony Danych, adres korespondencyjny: ul. Ludwika Narbutta 22 lok. 23, 02-541 Warszawa, e-mail: iod@bonnier.pl. Będziemy przetwarzać Pani/a dane osobowe by wysyłać do Pani/a nasze newslettery. Podstawą prawną przetwarzania będzie wyrażona przez Panią/Pana zgoda oraz nasz „prawnie uzasadniony interes”, który mamy w tym by przedstawiać Pani/u, jako naszemu klientowi, inne nasze oferty. Jeśli to będzie konieczne byśmy mogli wykonywać nasze usługi, Pani/a dane osobowe będą mogły być przekazywane następującym grupom osób: 1) naszym pracownikom lub współpracownikom na podstawie odrębnego upoważnienia, 2) podmiotom, którym zlecimy wykonywanie czynności przetwarzania danych, 3) innym odbiorcom np. kurierom, spółkom z naszej grupy kapitałowej, urzędom skarbowym. Pani/a dane osobowe będą przetwarzane do czasu wycofania wyrażonej zgody. Ma Pani/Pan prawo do: 1) żądania dostępu do treści danych osobowych, 2) ich sprostowania, 3) usunięcia, 4) ograniczenia przetwarzania, 5) przenoszenia danych, 6) wniesienia sprzeciwu wobec przetwarzania oraz 7) cofnięcia zgody (w przypadku jej wcześniejszego wyrażenia) w dowolnym momencie, a także 8) wniesienia skargi do organu nadzorczego (Prezesa Urzędu Ochrony Danych Osobowych). Podanie danych osobowych warunkuje zapisanie się na newsletter. Jest dobrowolne, ale ich niepodanie wykluczy możliwość świadczenia usługi. Pani/Pana dane osobowe mogą być przetwarzane w sposób zautomatyzowany, w tym również w formie profilowania. Zautomatyzowane podejmowanie decyzji będzie się odbywało przy wykorzystaniu adekwatnych, statystycznych procedur. Celem takiego przetwarzania będzie wyłącznie optymalizacja kierowanej do Pani/Pana oferty naszych produktów lub usług.
© ℗
Rozpowszechnianie niniejszego artykułu możliwe jest tylko i wyłącznie zgodnie z postanowieniami „Regulaminu korzystania z artykułów prasowych” i po wcześniejszym uiszczeniu należności, zgodnie z cennikiem.

Podpis: Polska Agencja Prasowa SA

Polecane