„Lubię to” często przekłada się na zakup

Karolina Zawadka
10-08-2016, 22:00

Zasięg mediów społecznościowych jest coraz większy, a to wpływa na wzrost handlu e-commerce.

Z raportu „Lubię to czy Kupuję to” opublikowanego przez Izbę Gospodarki Elektronicznej wynika, że niemal 90 proc. internautów w Polsce ma przynajmniej jedno konto w serwisie społecznościowym, a 63 proc. regularnie korzysta z social mediów. Non stop używa ich 15 proc. użytkowników, a kolejne 9 proc. zagląda do nich zawsze, gdy tylko otrzymają powiadomienie z serwisu. Prawie połowa użytkowników mediów społecznościowych (43 proc.) lubi i obserwuje różne marki. Oczywiście samo „polubienie” to jeszcze nie kupowanie. Social media bezpośrednio wspierają e-commerce, bo pozwalają ominąć jeden z najbardziej nielubianych procesów, czyli rejestrację i logowanie się do e-sklepów. Z raportu wynika, że 34 proc. konsumentów korzysta z opcji logowania do innych serwisów za pomocą konta społecznościowego. 38 proc. użytkowników deklaruje, że skorzystało już z przycisku „kup”, a zdaniem 61 proc., taka możliwość jest przydatna. Do bezpośredniego zakupu przez social media przyznaje się 32 proc. użytkowników, a wśród osób „lubiących” i obserwujących różne marki — aż 60 proc. Media społecznościowe używane są również do dzieleniasię opiniami i informacji z innymi użytkownikami. 76 proc. internautów, którzy są w nich aktywni, deklaruje, że pozytywne opinie znajomych mają wpływ na podejmowane decyzje zakupowe. Natomiast negatywne są przydatne dla 66 proc. Dzięki portalom społecznościowym konsumenci poznają nowe marki, a 44 proc. użytkowników kupiło rzeczy dzięki informacjom zamieszczonym na tych stronach. Zdaniem niemal połowy użytkowników social mediów, liczba fanów marki mówi o tym, czy jest ona godna zaufania, a 24 proc. uważa, że marka nieistniejąca w nich nie ma szans na rynkowy sukces. © Ⓟ

© ℗
Rozpowszechnianie niniejszego artykułu możliwe jest tylko i wyłącznie zgodnie z postanowieniami „Regulaminu korzystania z artykułów prasowych” i po wcześniejszym uiszczeniu należności, zgodnie z cennikiem.

Podpis: Karolina Zawadka

Polecane

Inspiracje Pulsu Biznesu

Puls Biznesu

Puls Firmy / „Lubię to” często przekłada się na zakup