Lufthansa przewiozła ponad 520 tys. pasażerów między Polską i Niemcami

Polska Agencja Prasowa SA
opublikowano: 23-02-2005, 15:26

Niemieckie linie lotnicze Lufthansa przewiozły w zeszłym roku ponad 520 tys. pasażerów na trasie pomiędzy Polską a Niemcami, to o 26 proc. więcej niż w roku 2003. W tym roku przewoźnik spodziewa się, że liczba jego pasażerów wzrośnie o około 10 proc.

Niemieckie linie lotnicze Lufthansa przewiozły w zeszłym roku ponad 520 tys. pasażerów na trasie pomiędzy Polską a Niemcami, to o 26 proc. więcej niż w roku 2003. W tym roku przewoźnik spodziewa się, że liczba jego pasażerów wzrośnie o około 10 proc.

"Rynek przewozów lotniczych między Polską i Niemcami rośnie bardzo wyraźnie, o czym świadczy nasz zeszłoroczny wynik. Na ten rok patrzymy też optymistycznie, choć nie spodziewamy się już tak gwałtownego przyrostu liczby pasażerów" - powiedział p.o. dyrektora przedstawicielstwa Lufthansy w Polsce, Marek Kuchta, na środowej konferencji prasowej w Krakowie.

Do zeszłorocznego wzrostu liczby pasażerów przyczyniło się uruchomienie przez niemieckiego przewoźnika nowych połączeń z trzech polskich lotnisk, dzięki którym operuje on już z sześciu miast: Warszawy, Krakowa, Katowic, Wrocławia, Poznania i Gdańska. W tym roku zaplanowano dodatkowe 14 lotów tygodniowo z Krakowa i Wrocławia do Monachium.

"Te połączenia okazały się sukcesem, dlatego zdecydowaliśmy o zwiększeniu ich częstotliwości w rozkładzie lotów wprowadzanym pod koniec marca" - wyjaśnił Kuchta. Dodał, że do 2008 roku Lufthansa zamierza zwiększyć do ośmiu liczbę polskich lotnisk, z których latać będą jej samoloty. Pod uwagę brane są m.in. Łódź, Bydgoszcz i Szczecin, ale decyzje nie zostały jeszcze podjęte.

Jak podkreślił dyrektor, niemiecki przewoźnik uznał Polskę, obok Chin i Indii, za jeden z rynków o wysokim potencjale wzrostu, gdzie zamierza koncentrować swoje wysiłki w ciągu najbliższych lat.

"W zeszłym roku w Polsce samolotem podróżowało ponad 6 mln ludzi, gdy w tym samym czasie w Niemczech było to 113 mln osób. Zestawienie to pokazuje, że potencjał jest ogromny, a do jego uwolnienia przyczynią się takie czynniki, jak postępująca integracja w ramach Unii Europejskiej i otwieranie kolejnych rynków pracy dla Polaków" - tłumaczył Kuchta.

Strategia przewoźnika zakłada rozwój przede wszystkim na lotniskach regionalnych. "Latanie do Warszawy już nie wystarcza, dlatego najważniejszy będzie rozwój w regionach" - zaznaczył.

Lufthansa jest największym zagranicznym przewoźnikiem w Polsce, oferującym ponad 100 połączeń tygodniowo z sześciu polskich miast do pięciu portów lotniczych w Niemczech.

© ℗
Rozpowszechnianie niniejszego artykułu możliwe jest tylko i wyłącznie zgodnie z postanowieniami „Regulaminu korzystania z artykułów prasowych” i po wcześniejszym uiszczeniu należności, zgodnie z cennikiem.

Podpis: Polska Agencja Prasowa SA

Polecane