Lufthansa zwiększa ofertę

MAG
opublikowano: 28-03-2012, 00:00

Nowe trasy i większe samoloty mają umocnić pozycję linii w Polsce.

W ubiegłym roku Lufthansa przewiozła z siedmiu polskich miast 1,45 mln pasażerów. To wzrost o 18 proc. w porównaniu z 2010 r., który dał firmie 18,5 proc. rynku wśród tradycyjnych linii lotniczych. Przewoźnik zwiększył częstotliwość lotów na niektórych trasach, uruchomił nowe połączenia albo zmienił samoloty na większe i dzięki temu jego oferta wzrosła o 13 proc.

— W tym roku chcemy poszerzyć ofertę o dalsze 10 proc. Mamy nowe trasy, m.in. z Krakowa i Poznania do Düsseldorfu. Przygotowujemy się na EURO 2012, np. przez cały czerwiec na trasie Gdańsk — Frankfurt będzie latał większy samolot — zapowiada Bart Buyse, dyrektor generalny Lufthansy w Polsce. Niemcy rozważają też otwarcie nowych tras.

— Co kwartał sprawdzamy nowe możliwości. Wydawało mi się, że szaleństwem jest latanie z Łodzi oddalonej od Warszawy o 150 km. Ale przejechałem tę trasę samochodem i zmieniłem zdanie. Jeśli jednak jakaś nowa trasa zostanie otwarta, to na pewno już nie w tym roku — mówi Ofer Kisch, szef Lufthansy na Europę Środkową i Wschodnią.

Konkretne trasy podpowiadają firmie także polscy klienci, których jest już 5 tys. Polska generuje 35-40 proc. przychodów i liczby pasażerów dla całego oddziału Lufthansy na region. Będzie mieć więc znaczny wpływ na realizację planów firmy. A zamierzenia są ambitne.

— W ciągu pięciu lat chcemy zwiększyć marżę z 3 do 8 proc. — zapowiada Ofer Kisch. W 2011 r. Lufthansa miała 28,7 mld EUR przychodu (wzrost o 8,6 proc.) oraz 820 mln EUR zysku operacyjnego, czyli o 200 mln EUR mniej niż rok wcześniej. Lufthansa inwestuje 60 mln EUR w siatkę połączeń z otwieranego w czerwcu tego roku lotniska Berlin-Brandenburg. W ciągu czterech lat wyda na nowe samoloty 17 mld EUR.

© ℗
Rozpowszechnianie niniejszego artykułu możliwe jest tylko i wyłącznie zgodnie z postanowieniami „Regulaminu korzystania z artykułów prasowych” i po wcześniejszym uiszczeniu należności, zgodnie z cennikiem.

Podpis: MAG

Być może zainteresuje Cię też:

Polecane

Inspiracje Pulsu Biznesu