Luksusowe centrum w Korei Północnej

KŁ. AFP
opublikowano: 15-11-2011, 00:00

NEWS

Korea Północna otworzyła w stolicy centrum handlowe z towarami luksusowymi dla elity rządzącej. Centrum Potongkang sprzedaje importowane marki z górnej półki, takie jak Chanel czy Giorgio Armani.

Centrum jest częścią projektu mającego na celu lifting stolicy, który ma zastać ukończony w kwietniu na 100. rocznicę urodzin Kim Ir Sena, założyciela kraju. Tymczasem, według danych ONZ, jedna czwarta populacji kraju jest niedożywiona. Kim Dzong Il chce zapewnić sukcesję w ramach dynastii. Według południowokoreańskiej prasy przywódca z Północy zlecił poprawę warunków życia uprzywilejowanej części mieszkańców stolicy. Priorytetem jest zapewnienie dostaw wody pitnej, ogrzewania i elektryczności. W tym celu z 50 tys. ton pomocy żywnościowej, które Korea Północna dostała od Rosji, aż 40 tys. zostało przeznaczone dla mieszkańców stolicy.

© ℗
Rozpowszechnianie niniejszego artykułu możliwe jest tylko i wyłącznie zgodnie z postanowieniami „Regulaminu korzystania z artykułów prasowych” i po wcześniejszym uiszczeniu należności, zgodnie z cennikiem.

Podpis: KŁ. AFP

Polecane

Inspiracje Pulsu Biznesu