Lux Med w mammobusach

ET
opublikowano: 21-06-2007, 00:00

Sieć Lux Med chce robić badania na miejscu u klienta. Kupiła sześć mammobusów razem z firmą Fado.

Sieć Lux Med chce robić badania na miejscu u klienta. Kupiła sześć mammobusów razem z firmą Fado.

Fado ma sześć specjalistycznych pojazdów przystosowanych do wykonywania badań mammograficznych, sześć milionów złotych obrotu i nowego właściciela. 60 proc. akcji w spółce przejęła prywatna sieć medyczna Lux Med, która docelowo chce zwiększyć swoje zaangażowanie do 100 proc.

Fado jest największą w kraju firmą świadczącą mobilne usługi diagnostyczne i jedyną o zasięgu ponadregionalnym. Jej mammobusy można spotkać w dziesięciu województwach. Ponad połowę przychodów spółki (54 proc.) zapewniają badania mammograficzne. Poza tym oferuje ona również usługi z zakresu hemodynamiki i kruszenia kamieni.

Lux Med wyjaśnia, że dzięki przejęciu Fado zaoferuje klientom korporacyjnym badania diagnostyczne na miejscu, w zakładzie pracy. W przyszłości planuje poszerzenie diagnostyki mobilnej o kolejne usługi.

Z mammografii screeningowej korzysta 4,7 mln kobiet, badanych co dwa lata w ramach Narodowego Funduszu Zdrowia. Wartość rynku usług mammograficznych szacuje się na 120 mln zł.

© ℗
Rozpowszechnianie niniejszego artykułu możliwe jest tylko i wyłącznie zgodnie z postanowieniami „Regulaminu korzystania z artykułów prasowych” i po wcześniejszym uiszczeniu należności, zgodnie z cennikiem.

Podpis: ET

Polecane

Inspiracje Pulsu Biznesu