LVMH kupuje Millennium Import

Katarzyna Jaźwińska
23-07-2002, 00:00

Francuska firma Louis Vuitton, Moet Hennessy (LVMH) kupiła 40 proc. udziałów w amerykańskiej Millennium Import. Dzięki temu Amerykanie zwiększyli szanse na ekspansję polskiej wódki Belvedere.

LVMH, gigant w światowej dystrybucji kosmetyków i alkoholi, przejął 40 proc. udziałów spółki Millennium Import, właściciela marek polskich wódek Belvedere i Chopin.

— Zamierzamy przyczynić się do osiągnięcia przez polskie wódki należące do Millennium rangi marek światowych — szumnie deklaruje Christophe Navarre, prezes Moet Hennessy.

Dotychczas Belvedere i Chopin to marki znane przede wszystkim na rynku amerykańskim.

— Wkrótce zamierzamy rozpocząć promocję marki Belvedere w Polsce. W innych krajach europejskich oraz w Azji i Meksyku będziemy ją reklamować wspólnie z wódką Chopin. Szacujemy, że w tym roku promocja alkoholi pochłonie 15 mln USD (ponad 60 mln zł). Dotychczas co roku zwiększaliśmy budżet reklamowy. W 2003 r. inwestycje będą jeszcze większe — deklarował na początku roku Steve Gill, szef Millennium.

LVMH jest dystrybutorem wielu marek koniaków i szampanów, ale w swoim portfolio nie ma żadnej marki wódki. Spółka jest także właścicielem takich marek kosmetyków, jak Dior, Guerlain, Kenzo i Givenchy oraz sieci sklepów Sephora. Francuska firma zatrudnia 53 tys. pracowników, a skonsolidowane przychody grupy w ubiegłym roku sięgnęły 12,2 mld EUR (blisko 50 mld zł).

© ℗
Rozpowszechnianie niniejszego artykułu możliwe jest tylko i wyłącznie zgodnie z postanowieniami „Regulaminu korzystania z artykułów prasowych” i po wcześniejszym uiszczeniu należności, zgodnie z cennikiem.

Podpis: Katarzyna Jaźwińska

Polecane

Inspiracje Pulsu Biznesu

Puls Biznesu

Gospodarka / LVMH kupuje Millennium Import