LVMH odczuł skutki mocnego euro

Marek Druś
opublikowano: 18-10-2006, 00:00

Akcje LVMH, największego na świecie producenta i dystrybutora dóbr luksusowych, staniały we wtorek na giełdzie w Paryżu najmocniej od ponad miesiąca. Inwestorzy pozbywali się ich po wiadomości o najniższym wzroście sprzedaży, jaki spółka osiągnęła od siedmiu kwartałów.

LVMH Moet Hennessy Louis Vuitton osiągnął w III kwartale 3,66 mld EUR sprzedaży, o 20 mln EUR mniej, niż oczekiwał rynek. Taki wynik oznacza 6,7-procentowy wzrost w porównaniu z tym samym okresem ubiegłego roku. Po raz pierwszy od IV kwartału 2004 r. dynamika sprzedaży nie przekroczyła 10 proc. To w znacznym stopniu skutek umocnienia się euro wobec dolara i jena. LVMH spodziewa się w związku z tym mniejszego popytu w drugim półroczu m.in. na damskie torebki Vuitton, zegarki Tag Heuer, perfumy Guerlain czy szampany Veuve Clicquot.

Po dziewięciu miesiącach przychody oddziału spółki specjalizującego się w wyrobach skórzanych rosły o 10 proc. W I półroczu było to 12 proc. Oddział handlujący markowymi alkoholami zanotował po dziewięciu miesiącach 13-procentowy wzrost sprzedaży, wobec 18 proc. w I półroczu.

© ℗
Rozpowszechnianie niniejszego artykułu możliwe jest tylko i wyłącznie zgodnie z postanowieniami „Regulaminu korzystania z artykułów prasowych” i po wcześniejszym uiszczeniu należności, zgodnie z cennikiem.

Podpis: Marek Druś

Być może zainteresuje Cię też:

Polecane

Inspiracje Pulsu Biznesu

Tematy