M&S poprawia wyniki, sprzedając żywność

Marek Druś
12-10-2005, 00:00

Notowania Marks & Spencer Group (M&S) osiągnęły we wtorek największą wartość od ponad trzech lat. Inwestorzy zaczęli kupować akcje największej brytyjskiej sieci sklepów odzieżowych po tym, jak zaskoczyła ona rynek wiadomością o zwiększeniu przychodów kwartalnych. Udało się jej to po raz pierwszy od dwóch lat.

W drugim kwartale rozrachunkowym, kończącym się 1 października, sprzedaż w sklepach M&S działających od co najmniej roku wzrosła o 1,3 proc. Analitycy prognozowali, że spadnie o 2 proc. W pierwszym kwartale spadła o 5,4 proc. Do poprawy wyniku przyczynił się głównie 2,7-proc. wzrost sprzedaży żywności w sieci sklepów spółki. Sprzedaż odzieży spadła w tym okresie o 0,2 proc. Dyrektor finansowy zapowiedział, że zysk przed opodatkowaniem sięgnie w I półroczu górnej granicy prognoz analityków, którzy szacują go na 240-307 mln GBP. W tym samym okresie ubiegłego roku wynosił 281 mln GBP.

Wycena M&S wzrosła we wtorek powyżej 400 pensów. Tyle był gotów płacić za nie Philip Green, próbujący przejąć spółkę w 2004 r. Od początku 2005 r. kurs M&S wzrósł o około 12 proc.

© ℗
Rozpowszechnianie niniejszego artykułu możliwe jest tylko i wyłącznie zgodnie z postanowieniami „Regulaminu korzystania z artykułów prasowych” i po wcześniejszym uiszczeniu należności, zgodnie z cennikiem.

Podpis: Marek Druś

Najważniejsze dzisiaj

Polecane

Inspiracje Pulsu Biznesu

Tematy

Puls Biznesu

Puls Inwestora / M&S poprawia wyniki, sprzedając żywność