Mądry Polak na zakupach

MZAT
opublikowano: 13-06-2011, 00:00

Drożyzna sobie, a Kowalski sobie. Jesteśmy coraz lepsi w polowaniu na okazje.

Drożyzna sobie, a Kowalski sobie. Jesteśmy coraz lepsi w polowaniu na okazje.

Co drugi Polak ogranicza zakupy i wybiera tańsze produkty, a co trzeci szuka oszczędności w dyskontach i na wyprzedażach — wynika z badań Ipsos Marketing. Im młodszy Kowalski, tym chętniej oszczędza, kupując przez internet — okazji w sieci szuka 12 proc. badanych, głównie w wieku 15-29 lat. Jeden na 10 Polaków po tańsze produkty jeździ do outletów. Wnuczek i babcia nie skuszą się na karty stałego klienta: takie oszczędzanie jest najpopularniejsze w kategorii 25-49 lat.

Polacy nie wierzą producentom znanych marek. Dwie trzecie sądzi, że tańsze produkty różnią się jedynie etykietką. Tylko 30 proc. uważa, że wyższa cena gwarantuje lepszą jakość. Polacy coraz częściej przed zakupami porównują ceny w internecie, nawet jeśli nie kupują on-line. Przyznaje się do tego ponad połowa internautów.

Polowanie na promocje budzi sprzeczne uczucia. 45 proc. Polaków złowienie okazji uważa za powód do dumy i świadectwo życiowego rozsądku, natomiast 47 proc. sądzi, że nie należy się tym afiszować, choć nie wstydzi się szukania niższych cen. Co trzeci Polak stawia oszczędność czasu ponad oszczędnością pieniędzy i wyda więcej, byle mieć zakupy z głowy. Tylko co 20. deklaruje, że w ogóle nie stara się wydawać mniej.

© ℗
Rozpowszechnianie niniejszego artykułu możliwe jest tylko i wyłącznie zgodnie z postanowieniami „Regulaminu korzystania z artykułów prasowych” i po wcześniejszym uiszczeniu należności, zgodnie z cennikiem.

Podpis: MZAT

Polecane

Inspiracje Pulsu Biznesu