Makarony wrzucają drugi bieg

Wiktor Szczepaniak
opublikowano: 27-03-2007, 00:00

Producent chce do końca 2008 r. zainwestować ponad 40 mln zł w rozwój organiczny i akwizycje. I to nie tylko na rynku makaronów.

Producent chce do końca 2008 r. zainwestować ponad 40 mln zł w rozwój organiczny i akwizycje. I to nie tylko na rynku makaronów.

Rzeszowska firma Makarony Polskie (MP) jest już o krok od debiutu giełdowego, który ma umożliwić przyspieszenie. W piątek zaoferuje inwestorom 3 mln akcji po 6,7-9,0 zł, co oznacza, że z emisji chce uzyskać 20-27 mln zł.

Spółka chce wydać pieniądze na nowe linie produkcji makaronu (blisko 5 mln zł), a także magazyn wysokiego składowania w Płocku (2 mln zł). Chce przeznaczyć 5-6 mln zł na podwyższenie kapitału w przejmowanym producencie dań gotowych Stoczek, a także 2-5 mln zł na kolejne akwizycje. Zarząd deklaruje, że celem jest stworzenie silnej grupy firm spożywczych.

— Zamierzamy do końca 2008 r. przeznaczyć ponad 40 mln zł na inwestycje w rozwój organiczny i akwizycje — mówi Paweł Nowakowski, prezes MP.

Na celowniku są producenci makaronów z udziałem w rynku od 2 proc. oraz inne firmy przemysłu spożywczego o dużym potencjale.

Dzięki inwestycjom i przejęciom zarząd spółki chce zwiększyć udziały w rynku makaronów do 20 proc. (obecnie 13), a także zwiększyć rentowność do poziomu 8 proc. (obecnie 5,4), m.in. przez wzrost sprzedaży makaronów markowych (Sorenti, Makaron Staropolski) i dań gotowych. Dziś największy udział w sprzedaży firmy mają makarony produkowane pod marką sieci handlowych.

W Polsce działa obecnie około 130 wytwórni makaronu. W ciągu kilku lat ich liczba powinna się drastycznie zmniejszyć.

© ℗
Rozpowszechnianie niniejszego artykułu możliwe jest tylko i wyłącznie zgodnie z postanowieniami „Regulaminu korzystania z artykułów prasowych” i po wcześniejszym uiszczeniu należności, zgodnie z cennikiem.

Podpis: Wiktor Szczepaniak

Polecane

Inspiracje Pulsu Biznesu

Tematy