Maks przesunął debiut na GPW z powodu nadmiaru ofert IPO

Internet Securities
19-09-2005, 12:16

Sieć sklepów sportowych Maks SA przesunęła ofertę publiczną nowych akcji na IV kwartał tego roku m.in. z powodu nadmiaru ofert publicznych na rynku, powiedziała agencji ISB dyrektor działu PR w spółce Agnieszka Wąsik. Debiut giełdowy także ma odbyć się w czwartym kwartale.

Sieć sklepów sportowych Maks SA przesunęła ofertę publiczną nowych akcji na IV kwartał tego roku m.in. z powodu nadmiaru ofert publicznych na rynku, powiedziała agencji ISB dyrektor działu PR w spółce Agnieszka Wąsik. Debiut giełdowy także ma odbyć się w czwartym kwartale.

„Głównym powodem jest sugestia doradców finansowych ze względu na fakt, że we wrześniu było dużo emisji, co wiąże się z dużym wypływem kapitału finansowego” – powiedziała ISB Wąsik.

Największą ofertą publiczną września jest emisja 900 mln akcji Polskiego Górnictwa Naftowego i Gazownictwa (PGNiG) o wartości niemal 3 mld zł.

„Po drugie, być może sezon zimowy będzie dla nas lepszy, a ponieważ celujemy bardziej do klientów indywidualnych jako potencjalnych inwestorów, więc być przez to, że zbliża się zima i ludzie zaczynają kupować sprzęt sportowy, kurtki, odzież – to nasza oferta będzie im się lepiej kojarzyła” – dodała Wąsik.

„Na dzień dzisiejszy mamy w planach przeprowadzić debiut giełdowy w czwartym kwartale, ale jeszcze zarząd nie podjął decyzji co do konkretnego miesiąca” – powiedziała też Wąsik.

Sieć sklepów Maks planuje wyemitować 3.000.000 nowych akcji serii C, z której chce pozyskać 18 mln zł.

Oferta publiczna ma być podzielona na transzę inwestorów indywidualnych (do 1.500.000 akcji) i transzę inwestorów instytucjonalnych (do 1.500.000 akcji), a oferującym akcje będzie Dom Maklerski Penetrator.

Obecnie właścicielami Maksa są cztery osoby fizyczne, posiadające po 3.375.000 akcji, uprawniających do 25% ogólnej liczby głosów na walnym zgromadzeniu. Są to: prezes spółki Artur Mikołajko, wiceprezes Sławomir Gil, Jolanta Milewska oraz wiceprezes Marek Radwański.

Kapitał zakładowy spółki dzieli się obecnie na 5.000.000 akcji imiennych uprzywilejowanych serii A oraz na 3.500.000 akcji zwykłych na okaziciela serii B.

Pieniądze z emisji akcji spółka planuje przeznaczyć na finansowanie planu rozwoju na lata 2005-2006. Łączne nakłady na lata 2005-2006 zamkną się kwotą rzędu 20 mln zł, z której ok. 19,5 mln zł zostanie przeznaczone na uruchomienie siedmiu nowych sklepów oraz około 0,5 mln zł na sfinansowanie niezbędnej rozbudowy systemu informatycznego.

Obecnie spółka dysponuje siecią ośmiu salonów. Sieć do połowy 2004 roku funkcjonowała pod marką handlową Centrum Sportu MAKS, obecnie MAKS Sport.

Maks prognozuje, że zysk netto w 2005 roku wyniesie 4,02 mln zł wobec 1,75 mln zł w 2004 roku, a przychody ze sprzedaży 81,39 mln zł wobec 60,39 mln zł.

W 2006 roku spółka chce zarobić netto 8,01 mln zł przy przychodach rosnących odpowiednio 122,17 mln zł.

W pierwszym półroczu 2005 roku firma miała 732 tys. zł zysku netto, a przychody ze sprzedaży wyniosły 42,9 mln zł.

© ℗
Rozpowszechnianie niniejszego artykułu możliwe jest tylko i wyłącznie zgodnie z postanowieniami „Regulaminu korzystania z artykułów prasowych” i po wcześniejszym uiszczeniu należności, zgodnie z cennikiem.

Podpis: Internet Securities

Najważniejsze dzisiaj

Polecane

Inspiracje Pulsu Biznesu

Puls Biznesu

Puls Inwestora / Maks przesunął debiut na GPW z powodu nadmiaru ofert IPO