Małe jest piękne

BT
13-09-2006, 00:00

Detaliczne ramię BRE Banku szerzej będzie finansować początkujące firmy i kusić osoby z zasobnym portfelem.

Multibank, detaliczne ramię BRE Banku, do 2010 r. zamierza powiększyć udział w rynku detalicznym. W szczególności interesują go osoby o dochodach powyżej 5 tys. zł lub mogące powierzyć w zarządzanie od 100 tys. zł.

— W strategii do 2010 r. założyliśmy, że pozyskamy 230 tys. klientów, co oznacza, że będziemy obsługiwali ich 600 tys. Zamierzamy także zmienić strukturę obsługiwanych przez nas osób. Obecnie zamożni stanowią 12 proc., chcemy zwiększyć ich udział do ponad 25 proc. — mówi Piotr Kociołek, dyrektor BRE Banku ds. Multibanku.

Za cztery lata udział Multibanku w obsłudze zamożnych Polaków wzrośnie z 7 do 20 proc.

— Chcemy być trzecim bankiem obsługującym ten sektor — ujawnia Piotr Kociołek.

Nie chce prognozować, jakie spółki będą od niego lepsze. Nie podaje także, jakiej wysokości aktywa w zarządzanie zamierza uzyskać po przeprowadzonych zmianach.

— Obecnie zarządzamy 5 mld zł. Liczymy, że zjednując coraz większą grupę zamożnych osób, uzyskamy znacznie szybszy wzrost aktywów niż klientów — mówi Piotr Kociołek.

W strategii Multibank nastawia się także na współpracę z małymi firmami, tym bardziej że to z nich w dużym stopniu wywodzą się zamożni klienci.

— Zamierzamy zaoferować obsługę także firmom startującym na rynku. Na początek leasing, później karty typu charge, a w następnej kolejności kredyty — informuje Piotr Kociołek.

Brak konkurencji na tym rynku i zdecydowane zmniejszenie w ostatnich latach liczby upadłości takich podmiotów w ciągu 12 miesięcy od rozpoczęcia działalności przekonały Multibank do obsługi segmentu start-up.

© ℗
Rozpowszechnianie niniejszego artykułu możliwe jest tylko i wyłącznie zgodnie z postanowieniami „Regulaminu korzystania z artykułów prasowych” i po wcześniejszym uiszczeniu należności, zgodnie z cennikiem.

Podpis: BT

Polecane

Inspiracje Pulsu Biznesu

Puls Biznesu

Puls Inwestora / Małe jest piękne