Małe szanse na poprawę w Agorze

Karol Jedliński
opublikowano: 14-08-2009, 00:00

Niespodzianki nie było, dramatu też nie. Zyski i przychody Agory spadają, a spółka wciąż mami wizją przejęć.

Niespodzianki nie było, dramatu też nie. Zyski i przychody Agory spadają, a spółka wciąż mami wizją przejęć.

Przychody grupy Agory spadły w minionym kwartale o 13 proc., do 298 mln zł. Przełożyło się to na jeszcze większy spadek na poziomie zysków. Wynik operacyjny zmniejszył się o połowę, do 14,9 mln zł, a wynik netto stopniał o 40 proc., do 12,2 mln zł. Wyniki Agory, choć nie zaskakują pozytywnie, nie wzbudziły wielkich emocji.

— Nie widzimy symptomów poprawy sytuacji na rynku reklamy — zasygnalizowała spółka z Czerskiej.

W Agorze obowiązuje tryb kryzysowy — koszty w ryzach, spadające zyski i przychody, dołek "Gazety Wyborczej" w reklamie. Optymizmem nie wieje.

— Spółka poprawiła swój wynik o 8 mln zł dzięki zmniejszeniu o tę sumę kosztów programu akcyjnego skierowanego do pracowników — przypomina Andrzej Szymański z DM BZ WBK.

Skoro w branży posucha to Agora sięga po swoje zdanie-klucz, wracające niczym mantra.

— Przy poprzedniej recesji pozyskaliśmy AMS i czasopisma. Obecny kryzys też chcemy wykorzystać, żeby pozyskać interesujące aktywa — zapowiedział Piotr Niemczycki, prezes Agory.

Grupa raportuje 246,6 mln zł w kasie i chwali się otwartą linią kredytową na 200 mln zł.

Przychody ze sprzedaży reklam w "Gazecie Wyborczej" w pierwszym półroczu spadły jednak o 33,7 proc. a w drugim kwartale aż o 36,6 proc. To prawie 9 proc. gorzej niż średnia rynkowa. Dlaczego? "GW" jest liderem ogłoszeń rekrutacyjnych, a tych w pierwszym półroczu było w dziennikach o 61 proc. mniej niż do połowy 2008 r.

— W II kw. 2009 r. udział "Gazety" w wydatkach na wszystkie ogłoszenia wymiarowe w dziennikach wyniósł 38 proc. i spadł o 3,5 pkt proc. — przyznała Agora.

Dwucyfrowo rosną przychody spółki w internecie (13,9 proc.) ale projekty Agory w sieci wciąż są kilka milionów pod kreską.

— Projekty spółki w sieci wciąż nie radzą sobie najlepiej a przychody rosną głównie dzięki księgowaniu dochodów przejętego Tradera.com (Polska) — ocenia Waldemar Stachowiak z Ipopema Securities.

Spadły dochody Agorowych stacji radiowych (4,9 proc.), magazynów (16 proc.) a także outdooru (7,5 proc.).

© ℗
Rozpowszechnianie niniejszego artykułu możliwe jest tylko i wyłącznie zgodnie z postanowieniami „Regulaminu korzystania z artykułów prasowych” i po wcześniejszym uiszczeniu należności, zgodnie z cennikiem.

Podpis: Karol Jedliński

Polecane

Inspiracje Pulsu Biznesu

Tematy