Mali i średni promują się w wyszukiwarkach

MAZ
opublikowano: 13-08-2007, 00:00

Polski rynek marketingu w wyszukiwarkach może w 2008 r. osiągnąć wartość 190 mln zł. Ponad trzy razy więcej niż w 2006 r.

Polski rynek marketingu w wyszukiwarkach może w 2008 r. osiągnąć wartość 190 mln zł. Ponad trzy razy więcej niż w 2006 r.

W 2006 r. na marketing w wyszukiwarkach internetowych wydano w Polsce 60 mln zł, co stanowiło 22 proc. wszystkich wydatków na reklamę w sieci. Według prognoz Interactive Advertising Bureau Polska (IAB), w tym roku wydatki te wzrosną o 83 proc., do 110 mln zł.

Marketing w wyszukiwarkach (tzw. SEM — Search Engine Marketing) należy do najszybciej rozwijających się form reklamy internetowej w Polsce. Specjaliści wiążą to z rosnącym znaczeniem wyszukiwarek jako sposobu docierania do informacji. W opinii IAB w nadchodzącym roku zainteresowanie marketingiem w wyszukiwarkach najbardziej wzrośnie w sektorze małych i średnich przedsiębiorstw. Firmy wybierają tę formę promocji m.in. ze względu na sposób rozliczenia, w którym płaci się tylko za efekt w postaci kliknięcia, stosunkowo niewielki koszt takiej reklamy, możliwość stałego monitorowania rezultatów kampanii oraz ze względu na dotarcie do właściwej grupy docelowej.

Istotną częścią rynku SEM jest także reklama na niezależnych witrynach i w serwisach zrzeszonych w sieciach kontekstowych, prowadzonych przez najwię- ksze portale i sieci rekla- mowe.

© ℗
Rozpowszechnianie niniejszego artykułu możliwe jest tylko i wyłącznie zgodnie z postanowieniami „Regulaminu korzystania z artykułów prasowych” i po wcześniejszym uiszczeniu należności, zgodnie z cennikiem.

Podpis: MAZ

Polecane

Inspiracje Pulsu Biznesu

Tematy